  • 1. Data: 2003-10-06 07:16:13
    Temat: czy dobrze?
    Od: glew <r...@...O-S.P.A.M.intrux.pl>

    Witam!

    Prowadze od niedawna jednoosobowa DG, KPiR, VAT (maly podatnik, metoda
    kasowa).

    1. Wystawilem f-re proforma, na podstawie ktorej klient wplacil na konto
    4000 zl (stanowczo wieksza czesc wartosci zamowienia). Towar wyslano wraz z
    wlasciwa faktura (wartosc prawie 5000 zl) - klient placil reszte przy
    odbiorze towaru. Ta reszte pieniazkow otrzymalem dopiero po 2 tyg. gdyz
    firma kurierska tak przelala na konto (ponadto pieniazki wplynely w
    kolejnym m-cu po wystwawieniu f-ry). Pytanie brzmi: Jak prawidlowo
    powinienem ujac ta operacje w rejestrach vat i kpir?
    Zrobilem dla ulatwienia tak: Na fakturze wybrana byla platnosc gotowka i
    zaksiegowalem wszystko z data wystawienia i tyle. Generalnie dla wysokosci
    i terminu powstania zobowiazania podatkowego vat nie mialo to zadnego
    wplywu (rozliczam sie z vat co kwartal), jednak mam wrazenie, ze zrobilem
    raczej zle, gdyz stosuje motode kasowa... :-( Czy jesli zostawie to tak,
    jak jest, to co mi grozi? :-) Generalnie gdyby nie bylo WB z konta, to
    daloby sie ukryc faktyczny ruch finansowy przy tej transakcji, jednak
    calosc odbywala sie "niestety" przelewami :-(

    2. Czy dobrze robie ksiegujac w rejestrze vat i kpir f-ry kosztowe w dniu
    ich otrzymania, jesli zaplacono za nie wczesniej (niekiedy nawet przed data
    ich wystawienia)??? Chyba mimo, iz stosuje metod. kasowa, to nie powinienem
    ksiegowac f-ry wczesniej niz zostala wystawiona? :-)

    3. F-ry przeze mnie wystawione ksieguje w momencie otrzymania zaplaty za
    nie. (jedyny wyjatek opisalem wyzej)...

    Thx za pomoc.

    --
    GL