  • 1. Data: 2003-10-06 04:47:25
    Temat: Sprzedaz pracy twórczej za granicę (podatki, cla, konto?)
    Od: "Maciej Matuszczyk" <m...@N...gazeta.pl>

    Dzien dobry,

    W ramach mojej JDG mam sprzedawać firmie z Niemiec przygotowany w języku
    angielskim, opracowany przez moich autorów, wąskotematyczny przegląd
    piśmiennictwa branżowego.
    Firma chce otrzymywać faktury w euro. Umowa ma być podpisana na zasadach
    prawa niemieckiego.
    Czy ktoś może mi doradzić jak się do tego zabrać?
    Tzn. Jak ma wyglądać taka faktura? Jak opodatkowywać usługi (przygotowanie
    tekstu + przeniesienie praw autorskich)?
    Czy przy takiej sprzedaży trzeba odprowadzać jakieś cło?

    Czy możecie polecić jakiś bank, w którym warto założyć konto dla takiej
    działalności?

    Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.

    Maciek Matuszczyk
    maciomat(malpa)mp.pl