  • 11. Data: 2011-07-19 21:42:12
    Temat: Re: czasopisma specjalistyczne w wersji elektronicznej a vat
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-19 23:18, Rafal T. pisze:

    > Dzięki - i wszystko jasne:) Czyli ISSN olać - po co robic sobie problem
    > skoro nic on nie daje w tym przypadku.

    Nie olewaj - jeżeli jest to publikacja specjalistyczna, może się przydać
    np. przy cytowaniach. Z tego co pamiętam, numer chyba jest nadal
    rozdawany za darmo (albo za jakąś symboliczną opłatą).

  • 12. Data: 2011-07-19 23:29:49
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:j04tk9$aeu$1@news.onet.pl...

    > Nie olewaj - jeżeli jest to publikacja specjalistyczna, może się
    > przydać np. przy cytowaniach. Z tego co pamiętam, numer chyba jest nadal
    > rozdawany za darmo (albo za jakąś symboliczną opłatą).

    Jest za darmo, jeśli nie liczyć kosztu znaczka pocztowego przy wysłaniu
    zgloszenia do rejestracji.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 13. Data: 2011-07-22 19:16:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Jul 2011, tomek wrote:

> [...]
    podatkowany-vat/

    > Chyba jest (albo był) limit 5zł na próbki czy materiały reklamowe,
    > ale w towarach nie siedzę więc to tak "z głowy czyli z niczego".

    Jest, jest podniesiony do 10 zł. Art.7.4.2 (w ustawie o VAT)

    > A co do piekarza, to za darowizny (normalnie opodatkowane) zapłacił
    > bodajże 17000zł, resztę (~180000zł?) dostał za zwykłe oszustwa typu:

    Prawda.

    Co NIE ZMIENIA faktu, że:

    > WSA i NSA potwierdziły że postępowanie kontrolne było
    > przeprowadzone wzorcowo,

    ... w wyniku czego US *musiał* łupnąć owym karnym VATem od bułek,
    nawet jeśli bardzo nie chciał (a podejrzewam że nie chciał,
    tylko podatnik oszust twardo trzymał się korzystnej propagandowo
    tezy).

    Czyżbyś podważał fakt, że US go (de facto ukarał) "VATem
    od jałmużny"? (nie, nie pytam czy to był cały promil kwoty
    czy mniej ;), pytam o fakt!)

    > zresztą MinFin "odtajemniczył" akta żeby tą pokazówkę umożliwić.

    Oj no... nie mniej irytujący, co usiłowanie ubrania się piórka
    dobroczyńcy przez oszusta, jest fakt wybielania przepisów
    w sposób sugerujący jakoby "podatek od jałmużny" miejsca nie
    miał.
    Miał i ma. Mimo zmiany w przepisach (zmiana sprowadza się
    do możliwości zwolnienia przy przekazaniu za pośrednictwem
    fundacji - znaczy trzeba dać zarobić prezesowi fundacji
    żeby móc podarować "dla biednych" bez VAT :P)

    Oczywiście, mocno odbiega to od tematu pierwotnego posta :)
    (dotyczącego "usług w rozumieniu VAT", co obejmuje korzystanie
    z praw majątkowych)

    pzdr, Gotfryd