  • Data: 2005-10-09 23:06:31
    Temat: byl sobie rolnik ..
    Od: rzopa <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    posiadajacy 10ha pola
    na pewno jest rolnikiem (iles tam lat ma gospodarstwo +jakis tam kurs UE)
    placi KRUS (400 na 3 miesiace czy cos takiego?, nie wiem)
    ma kilka swin,krowe,kury i taki tam ..slowem rolnik malorolny jakich pelno
    na naszych wsiach

    Rolnik ten czasem sprzedaje jakies swoje plony do jakiejs tam firmy gdzie
    wystawiaja mu Fakture RR z podatkiem 5% (rocznie moze na 20tys PLN)
    Rolnik ten nie skladał nigdy zeznania rocznego PIT,ani zadnych innych zeznan
    podatkowych typu VAT,itd., a kwote z faktury RR otrzymuje (o ile sie
    dogadalem) brutto na swoje konto (netto + vat 5%), ktora to z kolei wydaje
    na pampersy dla dziecka.

    Czy to naprawde tak wyglada?
    Czy nie powinien w jakis sposob odprowadzac vat? (czy go dostaje?)
    Czy nie jest zobowiazany do skladania jakis zeznan podatkowych?

    Troche mnie to zdziwilo (sam jestem na DG) i chcialem sie Was zapytac czy
    nie popelnia jakiegos bledu. Nie poto .. zeby zlozyc doniesienie o
    popelnieniu przestepstwa ale zeby sie upewnic, ze moze spac spokojnie.

    m.