  • Date: Wed, 23 Nov 2005 18:22:50 +0100
    From: Andrzej Kłos <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: auto i VAT

    no i trochę mnie skołowało, prosiłbym o naprostowanie:

    po wstąpieniu do UE (1.VI.2004) zmieniły się zasady "odliczania" VATu od
    zakupionych samochodów zaliczanych do środków trwałych. Zaczął
    obowiązywać tzw. wzór Lisaka. Dotyczył on również możliwości odliczania
    VATu od paliw (sam.). Ale VAT od części można było nadal "odliczać". I
    moje pytanie tyczy się tych "części", czy po nowelizacji w sierpniu (?)
    tego roku nadal można odliczać VAT od części zakupionych do sam. innych
    niż spełniających warunek umożliwiający odliczanie pełnego VATu przy
    zakupie. Czyli m.in. popularnie zwanych "z kratką", lub innych np.
    Berlingo 4 miejscowy itd.

    andy_nek