  • Data: 2010-10-16 19:53:46
    Temat: art.274a par.2 - a podatek sankcyjny
    Od: "vyehoo" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam złożyć wyjaśnienia (wezwanie na podstawie art.274a) do PIT36. PIT
    jest wypełniony prawidłowo i wszystkie dochody które miały być w nim
    wymienione zostały zgłoszone. Tu się niczego nie obawiam. Jednak w tym
    czasie przypomniało mi się o konieczności złożenia PCC-3 za pożyczkę
    10.000 (od osoby z I grupy) której to nie zgłosiłem do US na czas. Czy
    jeśli kontrola dotyczy PIT to w tym wypadku złożenie PCC skutkuje 20%
    podatkiem czy mogę z czystym sumieniem wpłacić 2% plus odsetki?
    Inaczej - czy czynności sprawdzające muszą dotyczyć PCC abym stracił
    prawo do opodatkowania zwykłą stawką, czy jakiekolwiek podjęte czynności
    sprawdzające powodują utratę prawa do tej stawki?

    Pozdrawiam.