  • 1. Data: 2003-01-18 00:20:02
    Temat: akcyza - jak liczyc?
    Od: "Radosław Z" <r...@p...onet.pl>

    Witajcie!

    Z nudów wziąłem sobie za lekturę ustawę o VAT i doszedłem
    do fragmentu o akcyzie... I teraz przepraszam bardzo, ale jak
    się liczy akcyzę? Myślałem, że tak jak normalny podatek, tj.
    wartość towaru*stawka akcyzy , ale zastanowiła mnie wielkość
    tej stawki (dla papierosów 95%, dla sprzętu Video 25% itd...).

    Czy to oznacza, że kupując te wyroby płacimy prawie 2x więcej
    w przypadku papierosów i o 1/4 więcej za sprzęt Video?

    Nie wspominając już o imporcie papierosów.. stawka 1900% :)

    dobranoc ;)
    Radek

  • 2. Data: 2003-01-18 23:27:56
    Temat: Re: akcyza - jak liczyc?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Jan 2003, Radosław Z wrote:
    [...]
    >+ Czy to oznacza, że kupując te wyroby płacimy prawie 2x więcej
    >+ w przypadku papierosów i o 1/4 więcej za sprzęt Video?

    To tak oznacza.
    W cenie alkoholu niedawno było ponad 85% akcyzy+VAT (dochodowego
    nie licząć, choć podobno producenci 'około zera' jechali
    to i go nie było).
    Zauważ że przy biopaliwie nikt nie będzie nikomu nic dopłacał
    - tylko część "alkoholowa" jest zwolniona z akcyzy ! Starczy
    żeby było taniej od benzyny...

    >+ Nie wspominając już o imporcie papierosów.. stawka 1900% :)

    Na papierosy AFAIK nam jeszcze nieco do norm unijnych
    brakuje (nie żartuję). Na alkohole mieliśmy więcej niż
    trzeba, to i minister zaczął odpuszczać, bo przemyt
    szedł zewsząd do .pl.

    >+ dobranoc ;)

    :)
    Nie wiem czy się najbliższym "łykiem" nie udławisz... ;)

    pzdr, Gotfryd