  • 1. Data: 2003-09-09 11:55:40
    Temat: akcesoria komp. nie wprowadzonego do EŚT - czy mozna w KUP
    Od: "radarus" <g...@N...gazeta.pl>

    Witam

    posiadam laptopa...jednak z pewnych wzgledow nie chce go wprowadzac do EST.
    Ale czy w zwiazku z tym zakup np. zewnetrznej nagrywarki moge wrzucic w
    koszty?
    ahhaa..oczywiscie prowadze KPiR

    pozdr
    rychu

  • 2. Data: 2003-09-09 22:23:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Sep 2003, radarus wrote:

> [...]
    >+ Ale czy w zwiazku z tym zakup np. zewnetrznej nagrywarki moge wrzucic w

    Hm... nie wiem czy "w razie czego" nie zostanie ów laptop
    zaliczony do "nieujawnionych ŚT". Dawno temu (za operację
    gdzieś tak z 1998 r) był wyrok zaliczający sprzedaż
    takiego "nieujawnionego" do przychodu :(, ale od tego
    czasu linia orzecznicza pewnie się zmieniła - tylko
    nie wiem ile razy :(
    Pojęcie nieujawnionych środków trwałych jest w ustawie !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-09-10 09:26:28
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    EST.
    > Ale czy w zwiazku z tym zakup np. zewnetrznej nagrywarki moge wrzucic w

    Nie wiem jak dziala zewnetrzna nagrywarka. Ale zakladam, ze mozna ja uzywac
    nie tylko w Twoim ale i w innych komputerach. Jezeli tak to moze ona byc
    oddzielnym ST jezeli w momencie pzekazania jest kompletna i zdatna do
    uzytku.. Oczywiscie czy bedzie ST czy wyposazeniem zalezy od tego czy
    masz zamiar jej uzywac pow 12 m-cy. Jezeli masz zamiar uzywac ponizej 12
    m-cy a kosztuje pow 1500 PLN to musisz ja wprowadzic do ewidencji
    wyposazenia.
    Jezeli zaczales skladac sobie kompa i zaczales zakupy inwestycyjne od
    nagrywarki to mozesz odliczyc tylko VAT. Oczywiscie rozpoczac amortyzacje
    mozesz kiedy juz Twoj komp bedzie zdatny do uzytku.

    Oczywiscie jak wszyscy na grupie przedstawiam swoje zdanie w tej materii
    Adam

  • 4. Data: 2003-09-10 18:29:51
    Od: "Sławomir Stępniak" <s...@p...onet.pl1>

    Użytkownik "radarus" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    EST.
    > Ale czy w zwiazku z tym zakup np. zewnetrznej nagrywarki moge wrzucic w
    Myslę, ze taki laptop może pozostac prywatny i być używany do prowadzenia DG
    (jak smochód).
    Ja bym spisal umowe o przekazanie w uzytkowanie sam(ja) z sobą(DG) i gra.
    A urządzenie zewnętrzne nawet niesamodzielne będzie juz DG (ewidencje,
    przychód przy sprzedaży lub dowó likwidacji)

    --
    Pzdr Slawek S. s...@p...onet.pl1 (ale bez cyfr)

  • 5. Data: 2003-09-10 20:46:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2003, Sławomir Stępniak wrote:
    [...]
    >+ Ja bym spisal umowe o przekazanie w uzytkowanie sam(ja) z sobą(DG) i gra.

    Wrrrr......
    Mam przekopywać KC i wyroki SN żeby znaleźć dlaczegóż to
    "umowa z samym sobą" jest z mocy prawa nieważna ?
    Nie chce mi się i już ;> !

    Takie "cóś" może się najwyżej nazywać "protokół" !
    Fakt, przeciwsskazań na "protokół" to nie widzę :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, nie prawnik)