  • 1. Data: 2003-09-09 07:14:14
    Temat: Ktory rejestr VAT
    Od: "Kubik" <k...@i...com>

    Witam!

    Jeszcze jedno pytanie :)

    Do jakiego rejestru VAT wrzucać zakup materiałów biurowych? Po mojemu
    to nie jest towar więc pozostaje "zakup środków trwałych wyłącznie zw. wył.
    ze sprzedaż. opodatkow" (2) ?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Kubik

  • 2. Data: 2003-09-09 08:03:08
    Temat: Re: Ktory rejestr VAT
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Kubik wrote:

    > Jeszcze jedno pytanie :)
    >
    > Do jakiego rejestru VAT wrzucać zakup materiałów biurowych? Po mojemu
    > to nie jest towar więc pozostaje "zakup środków trwałych wyłącznie zw.
    > wył. ze sprzedaż. opodatkow" (2) ?

    Jeśli spinacz biurowy wpiszesz do Ewidencji Środków Trwałych, to czego
    nie....

    A tak poważnie:
    Nie istnieje żaden oficjalny wymuszony prawem wzór rejestru VAT, więc
    prawdopodobnie opisy rubryk jakie masz w swoim rejestrze są nieco
    niedopracowane. W przepisach o VAT nie istnieje rozróżnienie między
    towarami handlowymi i np. materiałami biurowymi. Wyraźnie odrębnie są
    natomiast traktowane środki trwałe. Spinacze biurowe napewno środkami
    trwałymi nie są.

  • 3. Data: 2003-09-09 08:07:25
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Kubik" <k...@i...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Do jakiego rejestru VAT wrzucać zakup materiałów biurowych? Po mojemu
    > to nie jest towar więc pozostaje "zakup środków trwałych wyłącznie zw.

    dlaczego nie jest to towar ?

    Wg mnie material biurowy jak najbardziej jest towarem.

    A jest zwiazany wylacznie ze sprzedaza opodatkowana TYLKO WTEDY,
    gdy ie prowadzi pan sprzedazy zwolnionej.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-09-09 08:34:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Sep 2003, Kubik wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ Jeszcze jedno pytanie :)
    >+
    >+ Do jakiego rejestru VAT wrzucać zakup materiałów biurowych?
    >+ Po mojemu to nie jest towar

    Po mojemu jest :)
    Tłumacząc na polski: definicja "towaru" wg ustawy o VAT
    to jest INNA definicja, niż "materiały i towar handlowy"
    zdefiniowane w rozporządzeniu ds. KPiR !
    Materiały i wyposażenie to wg VAT również "towar".

    >+ więc pozostaje "zakup środków trwałych

    ROTFL :)
    Bez urazy poproszę, po prostu mi się *bardzo* spodobało :)

    >+ wyłącznie zw. wył. ze sprzedaż. opodatkow" (2) ?

    ...a to już zależy czy masz również sprzedaż zwolnioną.
    Po mojemu "materiały biurowe" przy sprzedaży "mieszanej"
    zdecydowanie podlegają pod strukturę - no *chyba* że
    *konkretny* papier kupiłeś w celu realizacji *konkretnego*
    zamówienia (w całości oVATowanego) i potrafisz to wykazać.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 5. Data: 2003-09-09 10:44:37
    Od: "Kubik" <k...@i...com>

    Witam!

    > Materiały i wyposażenie to wg VAT również "towar".
    OK, niech tak będzie :)

> [...]
    > *konkretny* papier kupiłeś w celu realizacji *konkretnego*
    > zamówienia (w całości oVATowanego) i potrafisz to wykazać.

    Wszystko co sprzedaję (usługi) podlega pod 22% VAT. Jeżeli więc
    kupuję długopis, papier, spinacze etc.. do mam je wrzucać do rejestru
    jako towary związane wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną?

    Ze mną jak z dzieckiem: proszę o odpowiedź tak czy nie :))

    pozdrawiam
    Kubik

  • 6. Data: 2003-09-09 10:51:25
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > jako towary związane wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną?
    >
    > Ze mną jak z dzieckiem: proszę o odpowiedź tak czy nie :))
    Ja w deklaracji VAT widze taka rubryke -

    "Opodatkowane zakupy towarow pozostalych sluzacych jedynie sprzedazy
    opodatkowanej"

    A jak to sie w panskim rejestrze nazywa to mniej wazny, byle dotycyle potem
    ej rubryki deklaracji VAT.
    .
    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-09-09 20:15:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Sep 2003, Kubik wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Ze mną jak z dzieckiem: proszę o odpowiedź tak czy nie :))

    Powiem tak: ja tak robię. *Formalnie* może to nie być
    zupełnie w porządku, jako że *nie wykluczam* sprzedaży
    zwolnionej - i w razie jakby "został mi VAT przy braku
    sprzedaży" a w następnym miesiącu miałbym sprzedaż
    zwolnioną - to *wtedy* można by się czepiać że owe
    spinacze miały być "do struktury".
    Ale, jako rzekłem - ponieważ jeszcze nie zrobiłem takiego
    numeru :] (pomimo że miesiące bez sprzedaży jak najbardziej
    miałem) to *literalnie* wszystko się zgadza: choć linijki
    i inne takie (z telefonem i SDI włącznie, a to większa
    wartość niż spinacze :>) *powinny* *ewentualnie* podlegać
    pod strukturę, to dopóki struktura = 100% "podlegającej"
    mniemam że wszystko jest OK.
    Z chęcią poczytam komentarzy...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)