  • 1. Data: 2003-09-08 20:06:50
    Temat: platnik - ochrona danych
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    witam

    W zwiazku z tymi wszystkimi haslami, ochrona danych osobowych, ustawami,
    zaawansowana baza danych sql. chcialem tylko zauwazyc ze majac program word
    i uzywajac korespondencji seryjnej i zrodla danych query oraz domyslnych
    kont dla programu platnika mozna wyciagnac z bazy WSZYSTKO - bez specjalnego
    wysilku

    Atomek

  • 2. Data: 2003-09-08 23:11:37
    Temat: Re: platnik - ochrona danych
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    już to sygnalizowałem, że ochronę danych osobowych nie zapewnia program
    tylko administrator tychże. To że można wyciągnąć z bazy danych dane to
    jest akurat normalne - po to bazy istnieją:) Korzystając z Enterprise
    Menagera wejdziesz do każdej bazy umieszczonej na serwerze i to całkiem
    normalne (wchodząc na prawach administratora). A że robią wodę z mózgu
    ludziom swoimi hasełkami to insza inszość. Zastanawiam się czy nie
    podchodzi to pod jakiś paragraf, takie celowe wprowadzanie w błąd
    użytkownika;)
    To jakbym powiedział: moje programy przechowują dane super je szyfrując.
    A potem by się okazało, że owszem, szyfrują, ale jak sobie user spakuje
    zipem z hasłem;) kuriozum, prawda? Ale w prokomie to przechodzi - chwalą
    się ochroną danych, którą trzeba samemu zimplementować.
    ciao
    RW

  • 3. Data: 2003-09-09 13:47:02
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > normalne (wchodząc na prawach administratora). A że robią wodę z mózgu
    > ludziom swoimi hasełkami to insza inszość.
    ===================
    kurde piszesz jak ci z infolinii. A problem jest naprawde powazny.
    1. W starym platniku dane mogly lezec na wydzielonym zasobie do ktorego
    moglem ustalic prawa dostepu. Jak dane wyciekly na zewnatrz - wiedzialem kto
    mogl to zrobic
    2. W nowym platniku z baza acces dane chronione sa podwojnie.Raz ze moge to
    zrobic tak jak dotychczas a dwa sama baza broni dostepu przez haslo
    3. Przy bazie sql nie mam takich mozliwosci. Poniewaz procom stworzyl w
    bazie standardowe konta. Każdy kto ma odbc, a wiec kazdy z zainstalowanym
    widowsem czy tego sobie zycze czy nie moze wyciagac z bazy wszystko co mu
    sie podoba. Wobec tego nie moge ustalic kregu osob odpowiedzialnych za dane.
    Oczywiscie moge zakupic serwera sql z microsoftu ( 15tys PLN na 10 user),
    tylko ze platnik mial byc aplikacja darmowa.

    Atomek