  • 1. Data: 2011-07-07 18:40:41
    Temat: Zwrot VAT za materiały budowlany
    Od: spp <s...@o...pl>

    Czy jest możliwy zwrot podatku VAT za materiały budowane od faktur
    wystawionych w 2004 i 2006 r.?

    --
    spp

  • 2. Data: 2011-07-08 07:52:38
    Temat: Re: Zwrot VAT za materiały budowlany
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Jul 2011, spp wrote:

    > Czy jest możliwy zwrot podatku VAT za materiały budowane od faktur
    > wystawionych w 2004

    Tak czy inaczej przedawnione - rozliczenie 2005, 31.XII.2010 koniec
    przedawnienia.

    > i 2006 r.?

    A to zależy czy podlegalo pod ustawę o VAT czy PDoOF.
    Jak PDoOF, to IMO jeszcze możliwe.
    Jak VAT, to VAT jest rozliczany "na bieżąco" i ciekaw jestem
    wniosków wynikłych z ówczesnego zapisu ustawy który niewąpliwie
    przytoczysz ;) (bo odliczenie będzie wg ÓWCZESNYCH przepisów).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-07-08 08:10:12
    Od: spp <s...@o...pl>

> [...]
    > wniosków wynikłych z ówczesnego zapisu ustawy który niewąpliwie
    > przytoczysz ;) (bo odliczenie będzie wg ÓWCZESNYCH przepisów).

    No tak - precyzja najważniejsza. :)
    Chodzi o zwrot różnicy w podatku dla materiałów budowlanych
    poniesionych na cele mieszkaniowe po 30 kwietnia 2004 r. a związanych z
    podniesieniem niektórych stawek z 7 na 22% po wstąpieniu Polski do UE.

    To, zdaje się inny tryb niż te dwa przez Ciebie wspomniane. :)

    --
    spp

  • 4. Data: 2011-07-08 08:21:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > wniosków wynikłych z ówczesnego zapisu ustawy który niewąpliwie
    > przytoczysz ;) (bo odliczenie będzie wg ÓWCZESNYCH przepisów).

    Gotfryd, bój się boga!!!!!

    Chodzi przecież o zwrot VAT ZA MATERIAŁY BUDOWLANE.
    Na podst. ustawy o o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków
    związanych z budownictwem mieszkaniowym.

    Kto jak kto ale żebyś Ty odpowiadał bez czytania...
    Świat schodzi na psy...

    A co do meritum pytania: ustawa nie podaje żadnych ram czasowych, poza
    tym, że muszą to być wydatki poniesiona po 30 kwietnia 2004 roku. No i
    wniosek można złożyć tylko raz w roku.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2011-07-08 11:00:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-08 10:21, Maddy pisze:

    > A co do meritum pytania: ustawa nie podaje żadnych ram czasowych, poza
    > tym, że muszą to być wydatki poniesiona po 30 kwietnia 2004 roku. No i
    > wniosek można złożyć tylko raz w roku.

    No właśnie - podobnie mi wychodziło ale wolałem się upewnić. :)
    Czyli mam robotę :(

    Dziękuję bardzo. :)

    --
    spp

  • 6. Data: 2011-07-12 22:13:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Jul 2011, Maddy wrote:

    > Na podst. ustawy o o zwrocie osobom fizycznym

    A.
    Zwyczajnie nie zajarzyłem że podstawa prawna jest jeszcze inna!

    > Świat schodzi na psy...

    No, tak gdzieś od starożytności.
    A przynajmniej tzw. "wszyscy" są takiego zdania ;) (ciągle,
    od starożytności).

    pzdr, Gotfryd