    From: "macso" <m...@p...oiniet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zwolnienie z hipoteki
    Date: Fri, 26 Aug 2011 16:28:02 +0200

    Jest sobie umowa pożyczki zabezpieczona hipoteką. Kwota kilkanaście
    tysięcy.
    Właściciel mieszkania chce zawrzeć kolejną umowę pożyczki na większą kwotę,
    też zabezpieczoną hipotecznie.
    Nowy wierzyciel chce być jedynym wpisanym do KW.
    Chce dać kasę na spłacenie pierwszej hipoteki.
    W tym celu ( po ustaleniu ze swoim notariuszem) ma powstać akt notarialny
    nowej pożyczki do którego w pewnym zakresie stanie
    aktualny jeszcze wierzyciel który oświadczy " jak na moje konto wpłynie
    wkota taka i taka zwalniam hipotekę".
    Problem polega na tym że jest inna wersja ( inny notariusz) który twierdzi
    że nie można zawierać takich umów warunkowych w odniesieniu do hipoteki.
    A druga kwestia to sprawa obecności. Ten pierwszy wierzyciel mieszka dość
    daleko, a notariusz któy chce spisywać akt żąda bezwzględnie jego obecności.
    Nie wchodzi w rachubę oświadczenie złożone przed notariuszem w jego miejscu
    zamieszkania o powyższej treści.
    Tego właśnie nie jestem w stanie pojąć.

    macso