  • Data: 2007-12-31 06:00:46
    Temat: Zwłoka w złożeniu VAT-7 z powodu choroby
    Od: Michał <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Byłem chory w poprzednim tygodniu, nie rozliczyłem VATu. Co teraz zrobić
    prócz samego rozliczenia? Zwolnienia nie mam, nigdy jeszcze nie byłem w
    takiej sytuacji. Zdaje się za nieterminowe złożenie można dostać
    grzywnę, tak?

    Na chorobowym (czy jak to tam się jałmużna chorobowa z ZUSu nazywa) mi
    nie zależy. Nie pracuję na umowę o pracę, nigdy w życiu nie brałem
    zwolnienia dla pracodawcy czy urzędu. Mam wybranego lekarza pierwszego
    kontaktu.

    - Jakie wziąć zwolnienie od lekarza? Zdaje się do 3 dni wstecz mogą
    wystawić. Takie samo zwolnienie jak dla pracowników (L4?) albo
    ptzedsiębiorcy dla ZUSu? Czy US honoruje dowolne zwolnienie?
    - czy zwolnienie musi być od lekarza medycyny pracy czy dowolnego?
    - Od razu wraz z rozliczeniem złożyć wyjaśnienie z kopią zwolnienia czy
    czekać na wezwanie?

    Sorry za trywialne pytania ale zawsze choruję na własny koszt. :))
    dzięki
    --
    pzdr