  • 21. Data: 2009-07-11 11:39:31
    Temat: Re: Zus dzień później
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 13:21
    (autor Grzegorz Brycki
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h39sja$ouo$1@news.onet.pl>):

    > Zus się zmienia z tego co wiem - do tego muszę wpisywać te ch...

    No zmienia, temu niestety raz na kwartał się wklepuje.

    > informacje o tym że to jest deklaracja nr coś tam i rok mc - z tego co
    > widziałem w VW banku nie możliwości automatyzacji tego - no chyba, że
    > jest to tak przyjazny interface który umie, ale ukrywa...

    Tak, wiem, w mBanku też nie ma. Niestety banki są oporne na przyjazność w
    ogólności i ZTCW to żaden z banków nie oferuje automatyzacji. Pozostaje
    wklepywać przelewy z datą przyszłą raz na kwartał.

    --
    Tristan

  • 22. Data: 2009-07-11 11:40:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 13:28
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Jak możesz, to siądź sobie raz i wpisz na kilka miesięcy do przodu.

    No sęk w tym, że to się kwartalnie zmienia. Dobrze, że NFZ się zmienia teraz
    rocznie. Ale i tak wklepywanie 12 przelewów jest męczące. Banki w ogóle są
    niedorobione ekstremalnie.

    --
    Tristan

  • 23. Data: 2009-07-11 11:43:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-11, Tristan <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > rocznie. Ale i tak wklepywanie 12 przelewów jest męczące. Banki w ogóle są

    To czemu ja tu mam:
    http://www.wskazniki.pit.pl/zus_przedsiebiorcow_288.
    php
    "Składki ZUS za kwiecień - grudzień 2009"

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2009-07-11 11:50:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-11, Andrzej Kłos <a...@w...pl> wrote:

    [...]

    > od kiedy to stawki do ZUSu zmieniają się raz na kwartał?

    Właściwe pytanie brzmiałoby raczej "do kiedy" ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2009-07-11 11:53:12
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Tristan pisze:

    > No zmienia, temu niestety raz na kwartał się wklepuje.

    > Pozostaje
    > wklepywać przelewy z datą przyszłą raz na kwartał.

    od kiedy to stawki do ZUSu zmieniają się raz na kwartał?

    andy_nek

  • 26. Data: 2009-07-11 12:07:01
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Właściwe pytanie brzmiałoby raczej "do kiedy" ;)

    prawo u nas tak szybko się zmienia, że raz pytasz:

    do kiedy można było odliczać VAT od benzyny?

    potem

    od kiedy można odliczać VAT od benzyny

    i znowu

    do kiedy można będzie odliczać VAT od benzyny?

    i na końcu

    do kiedy nie będzie można odliczać VATu od benzyny?

    andy_nek

  • 27. Data: 2009-07-11 13:22:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 13:43
    (autor Wojciech Bancer
> [...]

    > http://www.wskazniki.pit.pl/zus_przedsiebiorcow_288.
    php
    > "Składki ZUS za kwiecień - grudzień 2009"

    O! To pozostałe też ujednolicili rocznie[1]? To tym bardziej banki powinny
    się dostosować...

    [1] ja płacę tylko NFZ.
    --
    Tristan

  • 28. Data: 2009-07-11 13:24:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 13:53
    (autor Andrzej Kłos
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <4...@n...home.net.pl>):

    > od kiedy to stawki do ZUSu zmieniają się raz na kwartał?

    Nie wiem od kiedy. W 2000 roku jak zaczynałem to już się zmieniały. Ale
    sądzę, że wcześniej również. Ostatnio też się zmieniły około kwartała
    temu :-)

    --
    Tristan

  • 29. Data: 2009-07-11 13:24:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-07-2009 o 13:43:43 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > To czemu ja tu mam:
    > http://www.wskazniki.pit.pl/zus_przedsiebiorcow_288.
    php
    > "Składki ZUS za kwiecień - grudzień 2009"

    Pewnie dlatego że nadążasz i wyjątkowo pit.pl przy wskaźnikach też nadąża :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 30. Data: 2009-07-11 14:29:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jul 2009, Jacek_P wrote:

    > Hm, a nie kwalifikuje sie to przypadkiem do skargi konstytucyjnej
    > z zarzutem podwojnego karania?

    Nie.

    > W koncu przy spoznionej zaplacie
    > trzeba placic odsetki

    Ale nie z chorobowego.
    Z ustawy wynika, że się nie należy (składka i ubezpieczenie) i basta.
    ZUS *MOŻE* wyrazić zgodę na przywrócenie terminu (i zazwyczaj jak
    nie jest to *po* zachorowaniu i nie jest notoryczne to przywraca,
    sam też kiedyś "przywracałem").
    Pozostaje zwrócić się do ZUS z pismem o przywrócenie (ale trzeba
    podać WSZYSTKIE wpadki, bo z tego że przywrócili za czerwiec nie
    wynika, że przywrócili za styczeń!) - jak przywrócą to OK,
    jak nie przywrócą to pismo o zwrot nadpłaty.
    Karygodne jest dopiero w tym miejscu - ZUS podobnoż ma zwyczaj
    odmawiać :> i dopiero po wyroku WSA odzyskuje się "kasę"...

    pzdr, Gotfryd