  • 1. Data: 2009-07-11 10:18:27
    Temat: vat z faktur na materialy bodowlane - dom jenorodzinny
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witajcie
    Mam kilka spraw, ale nie chcę wszystkiego poruszać w jednym wątku :-)
    Zatem...

    Rozpoczynam budowę domu jednorodzinnego i część tej inwestycji chcę
    sfinansować kredytem.
    Dowiedziałem się, że niektóre banki żądają faktur na jakąś część
    poniesionych wydatków.

    Pytania:

    Czy jako osoba fizyczna nie prowadząca żadnej DG mogę jakoś odzyskać vat
    z tych faktur?

    Czy gdybym w trakcie budowy zarejestrował DG, to czy argumentując, że
    będzie to siedziba firmy mogę coś na rzecz firmy z vatem zrobić? - mam
    na myśli oczywiście jakieś odliczenia ;-).

    Czy poniesione wydatki uwidocznione na fakturach mogę chociaż w części
    wciągnąć jako koszty mojej ew. DG? - pracuję w domu i jest jak
    najbardziej zgodne ze stanem faktycznym, że jakieś 25 proc powierzchni
    domu będzie przeznaczone rzeczywiście na prowadzenie DG - gabinet, gdzie
    tę działalność zamierzam wykonywać.

    pozdr.
    robercik-us