  • 1. Data: 2007-06-20 06:42:52
    Temat: Zus ZCZA zgłoszenie członka rodziny dla celów ub zdrowotnego
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    Prowadzę 1-os. działalnośc gosp, czy jesli zgłosze niepracująca żonę na druku
    ZCZA dla celów ubezp zdrowotnego to będę musiał płacić za nią dodatkową składkę
    ?
    pzdr Kuba

  • 2. Data: 2007-06-20 07:03:23
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Prowadzę 1-os. działalnośc gosp, czy jesli zgłosze niepracująca żonę na
    > druku ZCZA dla celów ubezp zdrowotnego to będę musiał płacić za nią
    > dodatkową składkę

    Nie, ma prawo do ubezpieczenia zdrowotnego dzieki Twojej skladce. Musisz
    tylko zlozyc ten druk i na nim zaznaczyc, ze zona pozostaje na wylacznym
    Twoim utrzymaniu i ze zyjecie w jednym gospodarstwie domowym.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 3. Data: 2007-06-20 09:19:55
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    Użytkownik "ewka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zlozyc ten druk i na nim zaznaczyc, ze zona pozostaje na wylacznym Twoim
    > utrzymaniu i ze zyjecie w jednym gospodarstwie domowym.

    tez tak myśąłem, bardzo wielkie dzięki :)

  • 4. Data: 2007-06-21 14:38:09
    Od: sh <s...@i...pl>

    ewka wrote:
> [...]

    > tylko zlozyc ten druk i na nim zaznaczyc, ze zona pozostaje na wylacznym
    > Twoim utrzymaniu i ze zyjecie w jednym gospodarstwie domowym.

    to ja sie podepne pod pytanie, chociaz moze to byc troche [OT], ale czy
    posiadajac taki druk ZUS ZCZA (mam tam wpisane dziecko) oraz druki ZUS
    RMUA z ostatnich miesiecy moge spokojnie isc z tymi dokumentami do
    lekarza z dzieckiem, czy musze miec dodatkowo legitymacje
    ubezpieczeniowa, w ktorej dziecko jest wpisane? Slyszalem rozne
    sprzeczne opinie. Jedna z nich to taka, ze obecnie legitymacja
    ubezpieczeniowa nie jest juz obowiazkiem i firmy nie musza jej wyrabiac
    pracownikom. Jak to jest?

    pozdrawiam
    --
    sh

  • 5. Data: 2007-06-21 15:35:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jun 2007, sh wrote:

    > Slyszalem rozne sprzeczne opinie. Jedna z nich to taka,
    > ze obecnie legitymacja ubezpieczeniowa nie jest juz obowiazkiem

    Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z faktu, że po wprowadzeniu Kas Chorych
    zasady w poszczególnych kasach się "rozeszły"?
    Do tego stopnia, że jedna z kas (śląska) przeszła w całości na system
    informatyczny, do lekarza idę (rzadko, ale...) z kartą chipową, recepta
    jest wydawana na kartę chipową itp.
    Wniosek z tego taki, że musisz pytać *w swoim regionie*, bo zdaje się
    jakieś regiony ktore w całości zostaly "na papierkach" też są.

    pzdr, Gotfryd