  • 1. Data: 2007-06-20 06:06:48
    Temat: odliczenie składek ZUS
    Od: j...@g...com

    Witam,
    założyłem DG 13 maja tego roku, czy przysługuje mi możliwość
    odliczenia składek ZUS od dochodu i NFZ od podatku za miesiąc maj?
    Doszły mnie słuchy, że podobno nie można odliczyć tych składek za
    pierwszy "niepełny" miesiąc, czy to prawda czy bzdura? Nigdzie nie
    mogę znaleźć informacji na ten temat.
    I drugie pytanie: czy składkę za maj (za którą zapłaciłem w czerwcu)
    odliczam teraz, czy dopiero w lipcu?

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2007-06-20 07:27:35
    Temat: Re: odliczenie składek ZUS
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 20 Cze, 08:06, j...@g...com wrote:
> [...]
    > mogę znaleźć informacji na ten temat.
    > I drugie pytanie: czy składkę za maj (za którą zapłaciłem w czerwcu)

    Jakoś mi te dwa pytania wyglądają na jedno ;)

    Składki, zarówno społeczne do odliczenia od dochodu, jak i zdrowotną
    do odliczenia od podatku można uwzględnić dopiero w miesiącu, w którym
    były zapłacone.
    Dlatego składki za maj, zapłacone w czerwcu pomniejszą Twój,
    odpowiednio: dochód i podatek za miesiąc czerwiec, czyli w lipcu.

    Pozdrawiam,
    Jagna :)

  • 3. Data: 2007-06-20 07:29:32
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 20 Cze, 09:27, Jagna <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    Zapomniałam dodać, że nie ma znaczenia, że to składka za niepełny
    miesiąc, byleś nie odliczył czegoś, czego nie zapłaciłeś
    :)

  • 4. Data: 2007-06-20 08:15:10
    Od: j...@g...com

> [...]

    > Dlatego składki za maj, zapłacone w czerwcu pomniejszą Twój,
    > odpowiednio: dochód i podatek za miesiąc czerwiec, czyli w lipcu.

    Super! bardzo dziękuję za pomoc, wszystko stało się jasne :)

    pozdrawiam,
    Kuba