    From: "Rybka" <g...@g...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zobowiązanie w USD a zapłata w PLN w gotówce
    Date: Tue, 31 Jan 2006 11:22:51 +0100

    Witam,

    bardzo proszę o pomoc w następującym zagadnieniu:

    Posiadam zobowiązanie z 2005 roku wobec kontrahenta Niemieckiego w wysokości
    2 000 USD dla uproszczenia przyjmijmy kurs USD = 3,00 PLN w księgach
    zobowiązanie w wysokości 6 000,00 PLN, chcę mu zapłacić w Polsce gotówką w
    złotówkach, wiem że w oparciu o prawo dewizowe mogę zapłacić do wysokości
    10000 Euro, ale chodzi mi o to jak zaksięgować operację i jak wycenić
    zobowiązanie w USD.

    W jaki sposób mam przeliczyć zapłatę dzisiaj w złotówkach na wielkość
    zobowiązania w USD, jeśli dzisiaj zapłacę mu w gotówce 6000,00 zł to wg
    jakiego kursu przeliczyć to na USD i czy w ogóle przeliczać, z kolei on też
    musi potwierdzić że zobowiązanie zostało wobec niego uregulowane w 100%, bo
    według jego przelicznika w Niemczech może powstać np. jakaś niedopłata.

    Proszę o pomoc

    Michał