  • 1. Data: 2006-08-30 07:22:50
    Temat: Zniesienie wspólności i współwłasności [może być długie]
    Od: d...@g...com

    Chciałbym z moją żoną dokonać zniesienia wspólności pomiędzy
    nami oraz zniesienia współwłasności na nasze wspólne mieszkanie.

    Drobny rys historyczny:
    2005-02 Kupujemy wspólnie mieszkanie za 145tys. Za pomocą kredytu
    hipotecznego 150 tys.
    (przez wspólnie rozumiem to ze każdy z nas posiada 1/2 mieszkania-tak
    jest na akcie notarialnym, zakup był przed ślubem)
    2005-04 Bierzemy ślub
    2006-04 Postanawiamy się rozstać oraz podzielić mieszkanie w ten
    sposób ze jedna ze stron zostanie z pieniędzmi druga z mieszkaniem.

    Z powodu tego ze zakup był dokonany na kredyt, to w banku zostało
    złożone podanie o wyłącznie małżonki z kredytu, bank wyraził
    zgodę pod warunkiem ze dostarczę akt notarialny, w którym będzie
    zniesienie wspólności pomiędzy nami oraz zniesienie
    współwłasności na to mieszkanie tak abym ja był tylko jedynym
    właścicielem.
    Nazywa się to bodajże ,,zniesienie współwłasności ze spłata"
    i teraz pojawia mi się tutaj pytanie, bo moja żoną uparcie twierdzi
    ze w jej interesie jest, aby na akcie notarialnym był umieszczony
    zapis, że jej cześć (jej 1/2 mieszkania), która mi przekazuje za
    gotówkę jest warta 75 tys.
    Czy to w jakimś stopniu jest dla mnie niekorzystne? I dlaczego może
    mojej żonie tak na tym zależeć?
    Czy jak podpisze akt notarialny to czy są jeszcze jakieś dodatkowe
    koszty podatkowe? Z przyjęciem w taki sposób 1/2 mieszkania?

    Tej gotówki jest 38tys[kredyt nie jest spłacony, dlatego taka dość
    dziwna kwota]) może to jest ważne.

    p.s. przepraszam jezeli ktokolwiek poczuł sie urażony tym ze
    umiesciłem post na dwóch grupach
    pl.soc.prawo i pl.soc.prawo.podatki