  • 11. Data: 2004-05-19 15:03:05
    Temat: Re: Zerowy dochód == zerowe koszty? PIT-36
    Od: "Arkadiusz Lipiec" <a...@g...pl>

    > Ja niedlugo tez ... odbior domu mam, ale jak sobie pomysle ...
    > 3 tablice rejestracyjne, dwa dowody rejestracyjne, prawo jazdy, dowod
    > osobisty, banki, urzedy, energetyka ... z 500 zl jak nic.

    Popatrz na to inaczej. Pazerność małych urzędów nie ma miary. Zastanów się
    dlaczego siedziba sztandarowej firmy miasta została zmieniona na Warszawę
    parę lat temu? W dużym mieście US podchodzą inaczej do człowieka. W małym
    mają tyle czasu, że choćby z nudów naślą kontrolę... Ale jest druga strona
    medalu. Droższe OC, droższe czynsze i mieszkania. Zauważyłem
    jednak "wirtualną" migrację w drugą stronę. Masę samochodów jeżdżących po
    Wawie ma rejestracje z małych miast. Koszty o połowę mniejsze a na to samo
    wychodzi.

    A.

  • 12. Data: 2004-05-19 15:06:31
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    Arkadiusz Lipiec <a...@g...pl> napisał(a):

    > W momencie rejestracji. Przy składaniu deklaracji VAT-R. Metoda kasowa, MP.

    Oj, mam blade pojecie o księgach handlowych i pełnej księgowości,
    ale mam też wrażenie, że Ty już zupełnie nie wiesz co to jest
    Wiesz że PK trzeba prowadzić dopiero gdy roczne obroty przekroczą
    bodajże 12 mln zł? Znasz ustawę o rachunkowości,
    wiesz do czego służy subkonto 614 a do czego 450?
    A metoda kasowa jest dla Małych Podatników a nie prowadzących PK

    A z ciekawości co Cię skłoniło do kasowej właśnie?
    możesz krótko wymienić podstawowe zalety?

  • 13. Data: 2004-05-19 16:14:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik nocnyMarek napisał:

    > Oj, mam blade pojecie o księgach handlowych i pełnej księgowości,
    > ale mam też wrażenie, że Ty już zupełnie nie wiesz co to jest

    Co racja to racja.
    Na oko poza rozwinięciem skótu PK nie ma zielonego pojęcia o czym mówi.
    Ciekawe gdzie usłyszal to "PK" i czemu mu sie tak spodobało?

    Bo jeśli naprawdę prowadzi PK to mam nadzieje że sam sobie i nikomu
    trzeciemu bajzlu nie zrobi.

    > Wiesz że PK trzeba prowadzić dopiero gdy roczne obroty przekroczą
    > bodajże 12 mln zł? Znasz ustawę o rachunkowości,

    Nie 12mln a 800tys. Euro czyli niecałoe 4 miliony :-)

    > wiesz do czego służy subkonto 614 a do czego 450?

    Ja nie wiem. Nie mam takich numerów w moich palanach kont. I co mi zrobisz?
    Oj, szkoliła Cie chyba ksiegowa ktora utkneła w latach osiemdziesiątych.
    Za pytanie "do czego służy konto 614" każdy księgowy ktory nie przespal
    ostatnich 10 lat posle Cie na drzewo. No jak będzie miał humor to może
    zapyta wg. jakiego wzorcowego planu kont i dlaczego nie 630.
    To tak jakby pytać "do czego służy czerwony przycisk?"
    Do tego do czego mi wygodnie ;-)

    A dlaczego subkonto ma trzycyfrowy numer?? Trzcyfrowe na ogół są
    syntetyki. A że nad syntetyką nic nie ma więc skąd to "sub"?

    > A metoda kasowa jest dla Małych Podatników a nie prowadzących PK

    Jedno drugiego nie wyklucza. Księgi handlowe trzeba prowadzić po
    przekroczeniu 800tys euro obrotu ale można nawet dla budki z lodami.
    Nikt nie zabrania ;-).

    > A z ciekawości co Cię skłoniło do kasowej właśnie?
    > możesz krótko wymienić podstawowe zalety?

    Daj spokój, wiekszośc znanych mi małych podatników (MP) odpowie że
    księgowa, szwarier, znajomy, ciocia co pracuje w skarbówce im poradziła
    i tyle ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2004-05-19 16:46:23
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > Ja nie wiem. Nie mam takich numerów w moich palanach kont. I co mi zrobisz?
    > Oj, szkoliła Cie chyba ksiegowa ktora utkneła w latach osiemdziesiątych.
    HiHi, jaka tam ksiegowa, toz to czysty wymysł mojej fantazji :-)
    Pisałem przecież, że mam blade pojęcie, bardzo blade :)
    Ale gdyby Aluś miał jako takie pojęcie o PK,
    (a powinien, skoro ponoć sam ją prowadzi)
    to powinien udzielić odpowiedzi choć zbliżonej do Twojej,
    wiec do tego testu konta 614 i 450 są jak najbardziej przydatne ;-)))

    i (to by było na) tyle ;-)

    nocnyMarek

  • 15. Data: 2004-05-19 17:05:03
    Od: "Arkadiusz Lipiec" <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > A z ciekawości co Cię skłoniło do kasowej właśnie?
    > możesz krótko wymienić podstawowe zalety?

    PK oznacza "pełną księgowość". Moze ja ją źle rozumiem (nie jestem księgowym -
    robię coś zupełnie innego), ale w moim przypadku oznacza to KPiR, rejestr VAT
    (kontrahenci, wpływy, wydatki), kilometrówkę i EŚT. W moim przypadku
    praktycznie nic innego mnie nie interesuje.

    Zalety kasowej? Rozliczanie co trzy miesiące (choć można i w memoriałowej) i
    to że mój główny kontrahent nie będzie mnie robił "w bambuko", przedłużając
    termin spłaty VAT (staje się to dla niego nieopłacalne - choć fakt, musi
    prowadzić podwójną księgowość - ale niech się uczą..). W myśl ostatnich zmian
    od 1 maja nawet metoda kasowa i MP stało się bardziej przyjazne. Nie nie
    handluję z hipermarketami i innymi dziwnymi instytucjami, które lubią
    przedłużać płatności w nieskończoność. Z mojego punktu widzenia wszystko
    działa. Nie wiem dlaczego się do mnie tak przyczepiliście. Nie jestem
    księgowym i czytam tą grupę aby poszerzyć swoją wiedzę (lepiej się uczyć od
    znających się naprawdę.)... Jeśli tego nie rozumiecie to sorry. Rzeczywiście
    615 ani 450 nic mi nie mówi - ale jeśli chcieliście się popisać wiedzą to
    gratuluję, udało wam się. Podejrzewam jednak, że skoro się z tym nie spotkałem
    do tej pory to oznacza tylko, że mnie to nie dotyczy...

    Aluś

  • 16. Data: 2004-05-19 18:00:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2004, Arkadiusz Lipiec wrote:

    >+ > to chyba nie ja jeden z grupowiczów
    >+ > postawię na marny koniec twój :] (jako przedsiębiorcy).
    >+
    >+ Dzięki za wyrazy wsparcia...

    A tam. Jak cię wystarczająco postraszymy to się jednak przejdziesz
    do jakiegoś biura i koniec będzie inny ;)

    >+ > Jestem NIEMAL przekonany, że nie wiesz co piszesz i że NIE prowadzisz
    >+ > PK. Powiedz mi kiedy uznajesz za koszt zakup towarów handlowych
    >+
    >+ Nie prowadzę zakupu towarów handlowych - (firma usługowa).

    No to mam zgryz: nie mam prostego testu żeby się upewnić że
    NAPRAWDĘ prowadzisz PK. Sam.

    >+ Co nie przeszkadza mi mieć KUP, jeśli chcesz wiedzieć.

    Ach, to nie problem :), problem w tym że sposób zaliczania
    KUP na PK i KPiR trudniej jakoś wyróżnić - przynajmniej
    dopóki mowa o memoriale na KPiR :)

    >+ Po raz kolejny dziękuję za niewiarę w to co ktoś mówi.

    Nie ma sprawy. Po prostu - wyrażam zwątpienie czy w układzie
    kiedy nie wiesz jak rozliczyć stratę jesteś w stanie prawidłowo
    prowadzić PK.

    >+ > Powiedz jeszcze kiedy zgłaszałeś do US zamiar prowadzenia ksiąg
    >+ > handlowych ?
    >+
    >+ W momencie rejestracji.

    To możliwe.

    >+ Przy składaniu deklaracji VAT-R.

    A to bez związku. Rozumiem że składałeś osobny "papier" ?
    I że napisałeś "wybieram prowadzenie ksiąg handlowych" ? I na
    pewno nie "księgi przychodów i rozchodów" ?

    >+ Metoda kasowa, MP.

    Kasowa czego ? Bo VAT nie ma NIC do rzeczy w kwestii prowadzenia
    KH bądź KPiR. Wybiera się osobno :)
    Natomiast jakbyś kasowo rozliczał koszty to prowadzenie PK byłoby
    niemożliwe ;) ("nie przewiduje się" !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 17. Data: 2004-05-19 18:08:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2004, Arkadiusz Lipiec wrote:
    [...]
    >+ PK oznacza "pełną księgowość". Moze ja ją źle rozumiem (nie jestem księgowym -
    >+ robię coś zupełnie innego), ale w moim przypadku oznacza to KPiR

    Źle rozumiesz. Pełna księgowość to pełna księgowość, a nie
    uproszczona księgowość czyli KPiR. Daj sobie powiedzieć iż
    usiłujesz nam wmówić że rower to coś takiego co ma metalowe
    kółka i po szynach jeździ - niemal wierzymy, ale nie do
    końca ;)

    >+ rejestr VAT

    Bez związku. VAT nie ma nic do rzeczy, oprócz tego że dokumentacja
    VAT może pełnić rolę pomocniczej przy KPiR (można traktować ES
    VAT jako "ogólą ES" na przykład).

    >+ działa. Nie wiem dlaczego się do mnie tak przyczepiliście.

    Za powyższe - czyli używanie nazwy pojęcia o której nie wiesz
    co to jest :)
    Piszesz PK to mamy prawo oczekiwać że piszesz o PK. I każda
    niezgodność wskazująca że jednak "nie jeździ po szynach" nam
    się nie podoba :)

    >+ Nie jestem
    >+ księgowym i czytam tą grupę

    Ależ dobrze robisz. Skąd jednak wziąłeś pomysł żeby twierdzić
    że *prowadzisz PK* ??

    >+ 615 ani 450 nic mi nie mówi - ale jeśli chcieliście się popisać wiedzą

    Sam widziałeś co napisali - krótki test na sprawdzenie czy NAPRAWDĘ
    prowadzisz PK.
    Jak ja prowadzę KPiR i o PK mam blade pojęcie - to wiem czego nie
    wiem. Więc wnioskuję że pytanie było prawidłowo - skoro nie umiem
    na nie odpowiedzieć to widać nie prowadzę PK ;> !

    >+ gratuluję, udało wam się. Podejrzewam jednak, że skoro się z tym nie spotkałem
    >+ do tej pory to oznacza tylko, że mnie to nie dotyczy...

    Ano.
    Bo NIE PROWADZISZ PK.
    Wbrew twoim upartym twierdzeniom :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 18. Data: 2004-05-19 18:21:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Arkadiusz Lipiec napisał:

> [...]
    > (kontrahenci, wpływy, wydatki), kilometrówkę i EŚT. W moim przypadku
    > praktycznie nic innego mnie nie interesuje.

    PK to PEŁNA księgowośc, inaczej księgi handlowe, w odróznieniu od
    księgowości UPROSZCZONEJ ktorą jest PKPiR.
    Pełna księgowośc oznacza prowadzenie księgowości kontowej, ewidencji
    kasowej i magazynowej, ewidencji rozrachunków, kapitałów itd itp.
    Oznacza koniecznośc sporządzania na koniec roku sprawozdania finansowego
    (bilans, RZiS, informacja dodatkowa, czasem przepływy).
    I przede wszystkim oznacza podleganie przepisom ustawy o rachunkowości.
    Jeżeli nie znasz ustawy o rachunkowości i się do niej nie stosujesz to
    albo nie prowadzisz PK albo masz powazne kłopoty.

    Prosze Cię, nie używaj okresleń ktorych znaczenia nie rozumiesz na
    grupie na której rozumie je 99% uczestników czynnych i pewnie tyle samo
    biernych. A przynajmniej większośc potrafi stwierdzic czy prowadzi PK
    czy nie.
    Jeżeli nie rozumiesz jakiejś nazwy to lepiej powiedz to własnymi słowami
    zamiast grac "szpeca".
    Inaczej nikt Cie potem poważnie nie potrakuje. Ot, następny co to "wie
    lepiej" ale nic nie wie. O taki wlaśnie efekt Ci chodziło?
    Wydobyłeś z Gotfryda mały gejzer kpiącej złośliwości, nie takie czeste u
    tego gentelmana :-) Zdolny jestes, doprawdy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 19. Data: 2004-05-19 19:11:25
    Od: "Arkadiusz Lipiec" <a...@g...pl>

    > PK to PEŁNA księgowośc, inaczej księgi handlowe, w odróznieniu od
    > księgowości UPROSZCZONEJ ktorą jest PKPiR.

    Masz rację. Mea culpa. Nawet we wpisie VAT-R mam zaznaczone, że dochód
    przewidywany poniżej 800.000 (właśnie z uwagi na PK).

    > Jeżeli nie rozumiesz jakiejś nazwy to lepiej powiedz to własnymi słowami
    > zamiast grac "szpeca".

    Oki. Ale ja naprawdę nie grałem speca... Nie wiem na jakiej podstawie tak
    twierdzisz. Kurczę ja jedynie chciałem się czegoś dowiedzieć...

    A.