  • Data: 2008-08-10 19:18:15
    Temat: Zakup samolotu na firmę
    Od: Roman <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pytanie przy moim obecnym stanie finansów jest czysto teoretyczne, ale
    i tak bardzo jestem ciekaw jak to jest.

    Załóżmy że mam działalność gospodarczą osoby fizycznej (KPiR, VAT) i
    chciałbym kupić jakiś mały samolocik (używany lub nowy), tak żeby ograniczyć
    wydatki na podatki.

    Profil działalności firmy jest zupełnie niezwiązany z lotnictwem - samolot
    ma pełnić funkcję taką, jak 'samochód służbowy' właściciela (będący ŚT),
    który zazwyczaj jest wykorzystywany do celów służbowych i prywatnych (nawet
    bardziej do prywatnych). Czyli przeważnie do rekreacji i czasem np. do
    wyjazdów do klientów.

    No i ciekaw jestem, jak coś takiego wygląda od strony podatkowej. Czyli czy
    samolot może być w takim przypadku kosztem? Jak dotąd nie spotkałem się z
    kwestionowaniem zakupu nawet wypasionego samochodu jako ŚT. Ale samolot? Czy
    odlicza się cały VAT? Czy w przypadku leasingu prowadzi się jakiś
    odpowiednik kilometrówki?

    R.