  • Data: 2008-08-11 06:35:51
    Temat: Re: Zakup samolotu na firm
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paszczak pisze:

    > Hmm, mógłbyś coś więcej napisać? Gdzie tego art. szukać? Nie wiem, czy
    > dobrze rozumiem określenie 'kilometrówka', ale od doradcy podatkowego

    Dlaczego zawsze, kiedy widzę ten tekst tu na grupie mam przeczucie, że
    żadnego doradcy nie było, może ewentualnie "ciocia Hania która pracowała
    w księgowości".

    Bo poniższa porada owego mitycznego "doradcy" woła o pomstę do nieba.

    > dostałem informację, że żeby wrzucać w koszty wydatki związane z paliwem,
    > naprawami, ubezpieczeniem, itd. samochodu będącego w leasingu muszę
    > prowadzić wykaz podróży służbowych i od ilości przejechanych km będzie
    > zależało ile mogę wrzucić w koszty.

    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    46) poniesionych wydatków zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, z
    zastrzeżeniem pkt 36, z tytułu używania niewprowadzonego do ewidencji
    środków trwałych samochodu osobowego, w tym także stanowiącego własność
    osoby prowadzącej działalność gospodarczą, dla potrzeb działalności
    gospodarczej podatnika - w części przekraczającej kwotę wynikającą z
    pomnożenia liczby kilometrów faktycznego przebiegu pojazdu oraz stawki
    za 1 km przebiegu, określonej w odrębnych przepisach wydanych przez
    właściwego ministra; w celu ustalenia faktycznego przebiegu samochodu
    podatnik jest obowiązany do prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu,

    i dalej:

    3b. (422) Przepis ust. 1 pkt 46 nie dotyczy samochodów osobowych
    używanych na podstawie umowy leasingu, o której mowa w art. 23a pkt 1.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813