    From: emssik <n...@b...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zakup na allegro w koszty...
    Date: Fri, 14 Nov 2003 11:00:16 +0000 (UTC)

    Witam,

    jestem osobą fizyczną prowadzącą DG w oparciu o KPiR i mam w związku z
    tym dwa pytanka...

    1.

    Czy można wydrukować przebieg transakcji z Allegro, dodać do tego dowód
    przelewu i zrobić na ich podstawie DW, a następnie wliczyć zakupioną w
    ten sposób np. karte graficzną w koszty?

    2.

    Kilukrotnie było to poruszane na grupie, ale chce się upewnić. Mam
    kilka starszych podzespołów komputerowych (płyta główna, procesor,
    itp), nie mam na nie żadnych dokumentów zakupu.

    Teraz chcę dokupić kilka podzespołów (część na Allegro, część w
    hurtowni) i zbudować z nich komputer wartości < 1500 PLN.

    Rozumiem, że mogę to wszystko ładnie wliczyć sobie w koszty i komputer
    dodać do ewidencji wyposażenia, na podstawie pisemnego oświadczenia, w
    którym SZACUJE wartość podzespołów na które nie posiadam dowodów zakupu?

    Czy taką wycenę można przeprowadzić np. właśnie na podstawie średnich
    cen, za dany podzespół osiąganych podczas ich sprzedaży na Allegro -
    wydaje mi się, że było by to jedne rozsądne rozwiązanie, do którego nikt
    nie powinien się doczepić?

    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emssik.net.pl / www.daniel.emssik.net.pl
    najczęstsza komenda przy pracy z Kyliksem? # pkill -9 delphi :(