eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZakup mieszkania za gotówkę - brak udokumentowanych dochodów › Zakup mieszkania za gotówkę - brak udokumentowanych dochodów
  • Data: 2005-04-11 21:13:08
    Temat: Zakup mieszkania za gotówkę - brak udokumentowanych dochodów
    Od: "Edyta" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    w tym roku kupujemy z mężem mieszkanie na rynku pierwotnym. Zakupu chcemy
    dokonać przy wykorzystaniu gotówki, bez zaciągania kredytu. Problem polega
    na tym, że mój mąż pensję otrzymuje na konto i jest ona normalnie
    opodatkowana, natomiast premie, które stanowią około 60% naszego dochodu
    firma wypłaca gotówką (można powiedzieć, że "na czarno"). Wyliczyłam, że
    suma zarobków netto od roku 1999 (wcześniej nie mieliśmy dochodów) do
    dzisiaj plus przewidywane dochody netto do końca tego roku wyniosą
    równowartość mieszkania.
    W związku z tym zastanawiam się, czy Urząd S. będzie stwarzał nam
    problemy. Wyczytałam, że 9 tys. PLN mogę doliczyć z tytułu rzekomej
    darowizny, ale jak mam wyjaśnić, że przez 6 lat nic nie jedliśmy i nie
    mieliśmy żadnych kosztów związanych z utrzymaniem.
    Zastanawiam się czy US uzna ewentualną pożyczkę np. od kogoś z rodziny,
    a jeśli tak, to czy trzeba ją potwierdzać notarialnie. Czy trzeba również
    mieć dowody wpłaty bankowej takiej pożyczki. A może są jakieś inne
    rozwiązania, które pozwolą mi spać spokojenie i nie zaciągać kredytu w
    banku.
    Ponieważ nie miałam wcześniej doświadczeń tego typu z US, bardzo liczę
    na Waszą pomoc. Z góry dziękuję za informacje.

    pozdrawiam,
    Edyta.