  • Data: 2008-05-18 18:35:31
    Temat: Zakup eBay - sprzedaż Allegro - Urząd Skarbowy
    Od: "Karelin" <karelin@_wyciachaj_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Przeszukawszy trochę zasoby sieci, nie natrafiłem na wyczerpujące
    rozwiązanie mojego problemu i postanowiłem zasięgnąć języka tutaj.

    Mianowicie załóżmy, że mam możliwość okazyjnego zakupu na eBayu (od osoby
    fizycznej z UE) kilkunastu sztuk oprogramowania (nieprodukowane od kilku
    lat, ale w fabrycznie zamkniętych pudełkach - przeleżały gdzieś w
    magazynie), które chciałbym z zyskiem sprzedać np. na Allegro. W jaki sposób
    tego dokonać aby pod względem podatkowym US nie miał zastrzeżeń. Dowodem
    zakupu w tym wypadku byłby np. wydruk z zakończenia aukcji ebay (są tam dane
    sprzedawcy, kupującego, ilość sztuk) + potwierdzenie płatności. Czy jeżeli
    prowadzę działalność gospodarczą (KPiR + VAT) mogę zakupione w ten sposób
    towary wprowadzić do KPiR jako "zakup towarów handlowych i materiałów" - na
    potwierdzeniu z eBay nie ma danych mojej DG (nazwa, NIP itp), są tylko dane
    osobiste (imię, nazwisko, adres). Z kolei przy sprzedaży, czy mogę wystawiać
    fakturę z 22% VAT od kwoty netto sprzedawanego towaru? A może można dokonać
    takiej sprzedaży bez angażowania DG? Cena, za którą chciałbym sprzedawać nie
    przekracza 1000 PLN za jedną sztukę.

    Jeżeli ktoś z szanownych grupowiczów mógłby podzielić się swoim
    doświadczeniem z podobnej sytuacji, ewentualnie zasugerować właściwe
    rozwiązanie byłbym zobowiązany.

    Pozdrawiam
    Karelin