  • Data: 2005-09-14 16:22:35
    Temat: Za duże wpłaty na ZUS - co z PIT5L?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    No właśnie - coś źle podliczyłem i od trzech misięcy przelewam za
    społeczne o dwa złote z groszami za dużo. Tak to też odliczam w PIT5L.
    Pytanko teraz - jak to wyprostować. W ZUSie to rozumiem, że pisemko
    z wnioskiem o przeksięgowanie nadmiarów na poczet najbliższego miesiąca
    i najbliższą wpłatę o tę kwotę pomniejszyć. Tylko co w PIT5?

    Podejrzewam, że nic, bo po pierwsze ja tę kasę rzeczywiście wpłaciłem, a
    po drugie 'wyrówna się'. W końcu wolno mi nadpłacić, prawda? Ludzie
    robią podobno tak, że w listopadzie płacą także za grudzień, żeby
    zmniejszyć podwójną zaliczkę. Dobrze myślę?

    Chociaż prawdę mówiąc to wolałbym olać stratę tych 7zł i nie prosić ZUSu
    o przeksięgowanie (przerabiałem już to kiedys i nie chce mi się więcej ;).
    Tylko co wtedy z PIT5? Czy mogę odliczyć sobie zawyżoną w ten sposób
    składkę ZUS? Na koniec roku wyjdzie, że odliczyłem sobie 7 zł
    nienależnej składki?
    --
    Samotnik