  • Data: 2007-12-10 21:49:12
    Temat: ZUS - kilka pytań
    Od: " Gasarbaiter" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    6 lat temu zawiesilem DG i wyjechałem sobie pracować za granicę. W Zusie
    składałem ZWYKŁE podanie że zawieszam dział. na czas nieokreślony. Dzwonię do
    ZUSu (bo po powrocie do Polski zamykam ostatecznie DG) a tam Paniusia
    informuje mnie że w związku z zawieszeniem powinienem złożyć druk ZUS ZWPA -
    tylko że takich druków wtedy nie było o ile mnie pamięć nie myli. Boję się
    sytuacji, że stwierdzą iż nie zawiesiłem działalności (a niestety nie mam
    pokwitowania tego podania o zawieszeniu - minęło 6 lat)i każą płacić za te
    całe lata (co grozi mi bankructwem). Ponoć jest prawo że mam trzymać dokumenty
    przez 10 lat z ZUSu - kiedy ono weszło i czy zaczęło obowiązywać wstecz - tzn
    np jeśli rok temu to nie muszę mieć dokumentów sprzed 2002 roku itp.