    From: "KM" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Wysokosc podatku od spadku i darowizny
    Date: Mon, 13 Feb 2006 10:52:43 +0100

    Witam,

    mam prosbe o pomoc w wyliczniu podatku od darowizny. 2 lata temu dostalem
    mieszkanie (wartosc 150 tys zl), ktore obecnie sprzedaje za 285 tys.
    Mieszkanie darowane bylo przez oboje rodzicow. Jak wyliczyc wielkosc
    podatku? Czy osobno od kazdej osoby? Czy od kwoty darowizny czy od kwoty
    sprzedazy?
    Mam tez drugie pytanie dotyczace zachowania ulgi. W ustawie widze, ze
    zachowam ja jesli zakup nowego lokalu (z przyczyn uzasadnionych) nastapi nie
    pozniej niz 6 miesiecy od daty zbycia darowanego. Tak sie sklada, ze u mnie
    umowa nabycia nowego lokalu nastapila 2 tygodnie przed sprzedaza. Czy jest
    to podstawa do zachowania ulgi?

    Dziekuje za pomoc
    Krzysiek