  • Data: 2006-02-13 19:35:33
    Temat: Re: Wysokosc podatku od spadku i darowizny
    Od: Micek <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13-02-2006 o 18:49:03 witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    napisał:

> [...]

    no wlasnie - oto kolejna rzecz, ktora mnie zastanawiala. w ustawie nie
    jest okreslone, ze pieniadze ze sprzedazy musze przeznaczyc na nowy lokal-
    ja po prostu musze go nabyc i wtedy warunek bedzie spelniony. czyli jesli
    kupie mieszkanie na kredyt, potem sprzedam lokal darowany a pieniadze z
    jego sprzedazy przeznacze na rejs dookola swiata to i tak spelnie warunek,
    bo mieszkanie kupilem :)

> [...]
    >
    > Ustawa określa datę graniczną do kiedy należy zakupić mieszkanie i w
    > żaden sposób nie określa od kiedy wolno zakupić mieszkanie.
    > Nie ma warunku, że musi to być po sprzedaży mieszkania.
    > jest tylko warunek, że nie może to być później niż 6 miesięcy po
    > sprzedaży. Zwrot "po sprzedaży" jest użyty tylko i wyłącznie do
    > określenia od kiedy będzie biegł termin 6 miesięcy.
    > kupienie mieszkania przed sprzedażą jak najbardziej wypełnia ten warunek.
    >
    > Jedyny warunek "przed", to nie można uzasadnić sprzedaży mieszkania
    > obdarowanego faktem, że kupiło sie mieszkanie np. dzień przed

    dziekuje za pomoc. slyszalem o tym orzecznictwie NSA ale nigdzie nie
    moglem go znalezc.

    krzysiek