  • Data: 2005-04-30 16:50:58
    Temat: Wynagrodzenie biegłych sądowych a VAT
    Od: "Jaro" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Jestem biegłym sądowym z zakresu medycyny. W związku z wyjaśnieniemi
    Ministra Finansów, jestem zobowiązany do wystawiania faktur VAT za
    wykonywane na zlecenie sądu opinie. Nie prowadzę działalności gospodarczej.
    w związku z tym mam kilka pytań:
    1. czy muszę taką działalność gospodarczą zarejestrować, czy mogę być
    płatnikiem VAT jako osoba fizyczna?
    2. jak się do tego zabrać (w jakiej kolejności?)np. 1 US, 2 rej.
    działalności
    3. czy ew. w necie znajdę jakieś materiały dotyczące tego problemu ?
    (zacząłem czytać przepisy o VAT dotyczące działalności gospodarczej, lecz
    pogubiłem się)
    4. czy muszę odprowadzać w związku z tą (dodatkową) działelnością jakieś
    podatki, np. na ZUS?
    Przepraszam, jeśli pytania są trywialne, lecz sytuacja jest dla mnie nowa i
    nie wiem od czego zacząć.

    Pozdrawiam

    Jaro