  • 1. Data: 2007-02-06 07:07:48
    Temat: Wyliczenie wartości brutto zgodnie z przepisami prawa
    Od: BartekS <"bartek[wytnij_to_sobie_]"@hslab.pl>

    Po pierwsze witam wszystkich. Na codzień zajmuje się zamówieniami
    publicznymi. Rozpatrując złożone oferty spotkałem się z dwoma sposobami
    obliczania wartości brutto dla oferty. Pierwszy (podobno zgodny z
    prawem) wg wzoru : ilość x cena netto za sztukę x (stawka podatku + 100
    %), drugi : cena netto za sztukę x (stawka podatku + 100 %) x ilość. Dwa
    sposoby i dwa różne wyniki. Od kilku dni próbuję znaleźć właściwy
    przepis, który podawałby zgodny z przepisami wzór, ale jakoś nie mam
    szczęścia. Nie pomaga google (znalazłem kilka gotowych kalkulatorów
    potwierdzających prawidłowość pierwszego sposobu ale bez odwołania do
    konkretnego przepisu), a LEX wyrzuca ilość przepisów, której nie jestem
    w stanie przejrzeć. Może ktoś z grupowiczów poratuje mnie, podając
    ustawę / rozporządzenie, do którego mógłbym się odnieść ?? Z góry
    dziękuję za każdą pomoc.

    --
    Pzdr. Bartek

  • 2. Data: 2007-02-06 08:16:37
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    BartekS napisał(a):
> [...]
    > w stanie przejrzeć. Może ktoś z grupowiczów poratuje mnie, podając
    > ustawę / rozporządzenie, do którego mógłbym się odnieść ?? Z góry

    Zasady wystawiania faktur, ujęte w odpowiednim rozporządzeniu, do
    którego niedawno był link na grupie, podają oba sposoby jako prawidłowe.
    Podejrzewam, że nikt nie sprecyzował sposobu liczenia w ofercie, ale
    skoro później do tego będzie wystawiona zgodna z ofertą faktura, która
    może być liczona tak albo tak, to moim zdaniem oferta, która w końcu z
    tą fakturą musi się zgadzać, też może być liczona tak albo tak. Byleby
    później na fakturze było to samo :)
    Andrzej

  • 3. Data: 2007-02-06 13:57:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Feb 2007, BartekS wrote:

    > Po pierwsze witam wszystkich. Na codzień zajmuje się zamówieniami
    > publicznymi. Rozpatrując złożone oferty spotkałem się z dwoma sposobami
    > obliczania wartości brutto dla oferty.

    Mało :)
    Bo dodatkowo oferta pewnie może być policzona również *od* brutto,
    czyli wg definicji z ustawy :> (wg ustawy wartością bazową jest
    obrót, czyli cena *wraz* z podatkiem, a nie tzw. "netto" - to
    w formalnie mniej ważnym rozporządzeniu rozporządzeniu minister
    pozwala liczyć inaczej niż w ustawie, czyli "od netta"!).

> [...]
    > cena netto za sztukę x (stawka podatku + 100 %) x ilość. Dwa sposoby i dwa

    Sprzeciw. Wyniki nie powinny być różne ;) - podejrzewam że chodzi o co
    innego, niż ściśle rzecz biorąc piszesz :), mianowicie trzeba by (wzorem
    rozporządzenia) opisać *lieralnie* wszystkie operacje.
    Niemniej - metod poprawnego liczenia jest kilka, ze cztery albo pięć.

    > Od kilku dni próbuję znaleźć właściwy przepis,

    To jest FAQ (nie "w FAQ", nie ma FAQ grupy, mówię o stanie faktycznym
    czyli często zadawanych pytaniach :)).
    Przejrzyj archiwum.

    > który podawałby
    > zgodny z przepisami wzór, ale jakoś nie mam szczęścia.

    Bo ich (przepisów) wiele jest, do tego rozrzuconych.
    Jak będziesz czytał, zwróć uwagę na teskty:
    "podatnik [BACZNOŚĆ!] *MOŻE* [spocznij]" :)

    pzdr, Gotfryd