  • Data: 2004-03-17 07:54:48
    Temat: Wykup auta po leasingu
    Od: k...@t...pl (Lipas) szukaj wiadomości tego autora

    Witam !

    Może ktoś jest na bieżąco i mi pomoże.
    Kończy się leasing samochodu ciężarowego (kratka)
    dla firmy - osoby fizycznej. Wykup po atrakcyjnej
    cenie może nastąpić jedynie na firmę - leasingobiorcę
    (takie warunki leasingodawcy).
    I jest dylemat: faktura na to auto jest wystawiona na
    1.000 zł na firmę, ale ponieważ w ciągu roku auto ma być
    odsprzedane to nie bardzo pasuje żeby go wprowadzać do
    działalności. I pytanie:
    Otrzymuje fakturę na to auto, ale nie księguję tej
    faktury, nie odliczam VATu, nie wprowadzam na środki
    trwałe, przyjmuję je do użytku osobistego.
    Czy urząd może się przyczepić do takiego rozwiązania ?
    Czy po kontroli u leasingodawcy, odnajdując fakturę
    wystawioną na moją firmę może mi coś zarzucić ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas