  • Data: 2004-03-19 16:07:47
    Temat: Re: Wykup auta po leasingu
    Od: k...@t...pl (Lipas) szukaj wiadomości tego autora

    Witaj Baton,
    W Twoim liście datowanym 17 marca 2004 (14:21:26) można przeczytać:
    B> W moim przypadku jest bardzo podobnie z ta roznica, ze
    B> leasingobiarca jest osoba prawna (sp. z o.o.). Jesli rozwiazanie o ktorym
    B> piszesz byloby realne pozostaja jednak inne
    B> watpliwosci i niedogodnosci, np.

    w przypadku osoby prawnej sprawa jest oczywiście bardziej
    złożona, gdyż nie można wziąć faktury, zapłacić za nią i jej
    nie zaksięgować.

    B> jak ksiegowac koszty eksploatacji samochodu skoro nie ma go w ewidencji i
    B> nie placi sie juz rat leasingowych.

    w przypadku osoby fizycznej jeśli nie przyjmujemy samochodu
    do działalności to po prostu kosztów eksploatacji nie
    księgujemy (jest to pewna strata, ale nie tak duża jak
    dochód ze sprzedaży tego auta po upływie jakiegoś czasu.

    B> Co w przypadku kontroli z US, przeciez w
    B> dokumentacji firmy pozostaja umowa leasingu, wszystkie faktury etc. jak
    B> wytlumaczyc nagle znikniecie auta?

    no i "tu leży pies pogrzebany". Z tego co się rozeznałem,
    wszystko zależy od umowy leasingu i możliwości wskazania
    podmiotu który auto wykupi. Jednak z tego co wiem dla
    urzędów jeśli nie ma wykupu przez leasingobiorcę to cały
    leasing nie może stanowić kosztów uzyskania przychodów.
    Czyli klapa. Ale trzeba poczytać chore wypociny ustawodawcy,
    żeby sie przekonać.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas