  • 1. Data: 2005-01-19 23:31:09
    Temat: Wyjaśniena w sprawie źródła środków (wezwanie z US)
    Od: bat <b...@g...pl>

    Witajcie,

    Dostałem przed świętami wezwanie do wyjaśnienia, skąd miałem pieniądze
    na mieszkanie, kupione w 2001 roku. Złożyłem stosowne wyjaśnienia, z
    których wynikało, że część tych środków pochodziła ze sprzedaży
    mieszkania kupionego w 1998 roku. I zwrócono się do mnie (telefonicznie)
    z prośbą o złożenie dalszych wyjaśnień, skąd miałem tym razem pieniądze
    na to poprzednie mieszkanie (notabene, cześć tamtych środków pochodziła
    ze sprzedaży jeszcze innego mieszkania kupionego w 1995)

    Zastanawiam się, czy ja mam obowiązek "pamiętać" takie rzeczy?
    Przechowywać tak długo jakieś dokumenty? (1998 to więcej niż 5 lat, nie
    wspominając już o 1995 lub 1993 roku)

    Inną sprawą jest to, że jak się już dowiedziałem, niektóre z darowizn
    jakie otrzymałem, przekraczały próg zwolniony z opodatkowania. Jak długo
    wstecz można mnie za to pociągnąć do odpowiedzialności?

    Bat'on