    From: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Wspolnota mieszkaniowa nie chce wystawic dokumentu
    Date: Thu, 23 Dec 2004 15:54:18 +0100

    Witam
    Prowadzę DG w budynku gdzie istnieje wspólnota mieszkaniowa, do tej pory
    zaliczki na pokrycie kosztów zarzadu płaciłem na podstawie wystawionego
    rachunku (rachunek nie faktura). Po przeprowadzonej przeze mnie kontroli
    zarzšdcy, ten aby mi zrobić na złosć (znalazłem kilka poważnych uchybień)
    poinformował mnie, że od tej pory nie będzie wystawiał rachunków a opłaty
    mam dokonywać na podstawie podjętej przez wspólnotę uchwały. Zarzadca
    powołuję się na interpretację MF, z dołaczonej interpretacji wynika, mniej
    więcej to, że na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług zaliczka nie
    jest sprzedaża w rozumieniu tejże ustawy.
    Teraz moja watpliwosć, czy zarzšdca ma prawo odmowy wystawienia w imieniu
    Wspólnoty _jakiegokolwiek_ dokumentu? Przecież ta interpretacja dotyczy
    tylko i wyłacznie sprawy naliczenia VATu (sprzedaż w rozumieniu uptu) a nie
    wystawienia dokumentu w rachunkowosci.
    Jesli znacie to rzućcie jakims paragrafem.

    Bartłomiej Czerkun
    r...@a...pl
    tel./fax 68/374-39-91
    507029916