  • 1. Data: 2005-04-25 09:39:17
    Temat: Wspolne rozliczenie a NIP-3 (konto)
    Od: "G." <g...@p...onet.pl>

    Witam.
    Rozliczam sie wspolnie z zona. Poniewaz sie przeprowadzilismy
    zlozylismy tez deklaracje NIP-3 z nowym adersem i niestety
    okazalo sie z podpadamy pod inny US. PITa i NIPy przeslaismy
    zatem do wlasciwego US. No i poniewaz mamy 2 konta jedno mojej
    zony a drugie wspolne, a podalem na NIPie to pierwsze (jak
    dotychczas) to przyszlo wezwanie do stawienia sie celem
    wyjasnienia. Bardzo niemila rozmowa telefoniczna wyjasnila,
    ze to, ze do tej pory w starym US bylo podane tamto konto to
    ich nic nie obchodzi, nie odpowiadaja za inne US, a im to konto
    nie pasuje. Co wiecej nie mozna wyslac im NIPa-3 z kontem wspolnym
    tylko trzeba stwic sie OSOBISCIE pod kara 2500zl! Na pytanie
    dlaczego i jaka jest podstawa prawna - odpowiedz brzmiala, ze
    zadnych dyskusji przez telefon nie bedzie...

    Moze ktos z grupowczow zna podstawe prawna dlaczego nie moge
    podac konta zony, zwlaszcza, ze rozdzielnosci majatkowej nie
    mamy, oraz czemu mam sie stawiac osobiscie tylko po to zeby
    dowiedziec sie, ze mam wypelniac NIP-3, bo srednio mi sie to
    widzi jesli moge to wyslac poczta.

    No i jeszcze nurtuje mnie pytanie, co bedzie jesli podam konto
    wspolne, podczas gdy moja zona bedzie mila w NIPie to drugie
    tylko swoje - na ktore przyjdzie nadplata?

    Bo moze to zalezy wylacznie od kolejnosci, kto byl pierwszy
    wpisany na wspolnym PITcie?

    Pozdrawiam
    G.

  • 2. Data: 2005-04-25 10:29:12
    Temat: Re: Wspolne rozliczenie a NIP-3 (konto)
    Od: "ChrisS" <c...@t...pl>

    Użytkownik "G." <g...@p...onet.pl> napisał:
    [...]
> [...]
    > ze to, ze do tej pory w starym US bylo podane tamto konto to
    > ich nic nie obchodzi, nie odpowiadaja za inne US, a im to konto

    A co im nie pasuje ? Może numer?
    [...]
    > Moze ktos z grupowczow zna podstawe prawna dlaczego nie moge
    > podac konta zony, zwlaszcza, ze rozdzielnosci majatkowej nie
    > mamy,

    Obawiam się, że jedyną podstawą jest rozporządzenie w sprawie ustalenia
    wzoru NIP-3, gdzie w częśći B6 proszą o podanie danych OSOBISTEGO rachunku
    bankowego. A osobisty, wg. słownika: "dotyczący jednej określonej osoby;
    będący jej własnością, cechą; prywatny". Czyli rachunek wspólny też nie
    spełnia tego wymogu ... :-)))
    Żaden przepis ustawy o identyfikacji .... nie nakłada na podatnika
    nieprowadzącego DG ujawniania jakichkolwiek danych o rachunku bankowym ROR.
    Osobiście pierwszy raz spotykam się z taką czepliwością

    > oraz czemu mam sie stawiac osobiscie tylko po to zeby
    > dowiedziec sie, ze mam wypelniac NIP-3, bo srednio mi sie to
    > widzi jesli moge to wyslac poczta.

    Stawić się powinieneś, ponieważ dostałeś zaproszenie a s .... ympatyczny
    urzędnik nie chciał z Tobą gadać przez telefon.
    Może przy okazji wyjaśni, po co jest w NIP3 pole 60 "posiadacz rachunku"
    skoro ortodoksyjna interpretacja powinna wykluczać również rachunek wspólny.

> [...]
    > tylko swoje - na ktore przyjdzie nadplata?
    >
    > Bo moze to zalezy wylacznie od kolejnosci, kto byl pierwszy
    Losowo ?;-)

    Pozdrawiam
    ChrisS

  • 3. Data: 2005-04-25 11:29:45
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Użytkownik G. napisał:

> [...]
    > dlaczego i jaka jest podstawa prawna - odpowiedz brzmiala, ze
    > zadnych dyskusji przez telefon nie bedzie...

    no właśnie mamy podobny problem(mąż podał jako numer rachunku moje
    konto, do którego ma wszystkie potrzebne pełnomocnictwa), najdziwniejsze
    jest to, że w poprzednim US, w którym rozliczaliśmy się 4 lata dla
    nikogo nie było to problemem.

    > Moze ktos z grupowczow zna podstawe prawna dlaczego nie moge
    > podac konta zony, zwlaszcza, ze rozdzielnosci majatkowej nie
    > mamy

    na moje pytanie o podstawę prawną pani stwierdziła, że nie może mi jej
    podać (po konsultacjach z inną pracownicą, która była słyszalna w
    słuchawce i, z której wynikało, że panie nie mają pojęcia o jaką
    podstawę prawną chodzi), pogooglałam i znalazłam ustawę, o której mowa w
    NIP3 (Dziennik Ustaw Nr.142,poz.702 z późniejszymi zmianami), ale tam
    niestety nie ma ani słowa o numerze rachunku bankowego, chyba, że nie
    dotarłam do wszystkich zmian.

    > oraz czemu mam sie stawiac osobiscie tylko po to zeby
    > dowiedziec sie, ze mam wypelniac NIP-3, bo srednio mi sie to
    > widzi jesli moge to wyslac poczta.

    osobiście musisz się stawić bo ci pogrożą ustawą (Dziennik Ustaw
    Nr.137,poz.926,art.262,paragraf 1)

    > No i jeszcze nurtuje mnie pytanie, co bedzie jesli podam konto
    > wspolne, podczas gdy moja zona bedzie mila w NIPie to drugie
    > tylko swoje - na ktore przyjdzie nadplata?

    ja się też zastanawiałam, rozliczaliśmy się wspólnie, pita mamy jednego
    wspólnego i ciekawa jestem gdzie pódzie nadpłata, na moje konto, czy na
    konto mojego meża, a co jeśli tylko jedno z nas podałoby numer rachunku?

    > Bo moze to zalezy wylacznie od kolejnosci, kto byl pierwszy
    > wpisany na wspolnym PITcie?
    nie mam pojęcia, ale sobie pomyślałam dzisiaj najpierw po usilnych
    próbach dodzwonienia sie do US, a później po kilkuminutowej bezsensownej
    rozmowie z panią(która powinna być kompetentna i udzielić mi informacji,
    i miła i dobrze wychowana raczej też powinna być), że nie ma to jak
    pracować w US, z tym, że nigdy bym tam pracować nie poszła, no bo
    pracować w takim towarzystwie? grrrrrrrrrrr

    miłego dnia(bez kontaktów z US-ami)
    kanta

    --
    czy to nie czas na małe conieco?