    From: Kanta <k...@n...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wspolne rozliczenie a NIP-3 (konto)
    Date: Mon, 25 Apr 2005 13:29:45 +0200

    Użytkownik G. napisał:

> [...]
    > zony a drugie wspolne, a podalem na NIPie to pierwsze (jak
    > dotychczas) to przyszlo wezwanie do stawienia sie celem
    > wyjasnienia. Bardzo niemila rozmowa telefoniczna wyjasnila,
    > ze to, ze do tej pory w starym US bylo podane tamto konto to
    > ich nic nie obchodzi, nie odpowiadaja za inne US, a im to konto
    > nie pasuje. Co wiecej nie mozna wyslac im NIPa-3 z kontem wspolnym
    > tylko trzeba stwic sie OSOBISCIE pod kara 2500zl! Na pytanie
    > dlaczego i jaka jest podstawa prawna - odpowiedz brzmiala, ze
    > zadnych dyskusji przez telefon nie bedzie...

    no właśnie mamy podobny problem(mąż podał jako numer rachunku moje
    konto, do którego ma wszystkie potrzebne pełnomocnictwa), najdziwniejsze
    jest to, że w poprzednim US, w którym rozliczaliśmy się 4 lata dla
    nikogo nie było to problemem.

    > Moze ktos z grupowczow zna podstawe prawna dlaczego nie moge
    > podac konta zony, zwlaszcza, ze rozdzielnosci majatkowej nie
    > mamy

    na moje pytanie o podstawę prawną pani stwierdziła, że nie może mi jej
    podać (po konsultacjach z inną pracownicą, która była słyszalna w
    słuchawce i, z której wynikało, że panie nie mają pojęcia o jaką
    podstawę prawną chodzi), pogooglałam i znalazłam ustawę, o której mowa w
    NIP3 (Dziennik Ustaw Nr.142,poz.702 z późniejszymi zmianami), ale tam
    niestety nie ma ani słowa o numerze rachunku bankowego, chyba, że nie
    dotarłam do wszystkich zmian.

    > oraz czemu mam sie stawiac osobiscie tylko po to zeby
    > dowiedziec sie, ze mam wypelniac NIP-3, bo srednio mi sie to
    > widzi jesli moge to wyslac poczta.

    osobiście musisz się stawić bo ci pogrożą ustawą (Dziennik Ustaw
    Nr.137,poz.926,art.262,paragraf 1)

    > No i jeszcze nurtuje mnie pytanie, co bedzie jesli podam konto
    > wspolne, podczas gdy moja zona bedzie mila w NIPie to drugie
    > tylko swoje - na ktore przyjdzie nadplata?

    ja się też zastanawiałam, rozliczaliśmy się wspólnie, pita mamy jednego
    wspólnego i ciekawa jestem gdzie pódzie nadpłata, na moje konto, czy na
    konto mojego meża, a co jeśli tylko jedno z nas podałoby numer rachunku?

    > Bo moze to zalezy wylacznie od kolejnosci, kto byl pierwszy
    > wpisany na wspolnym PITcie?
    nie mam pojęcia, ale sobie pomyślałam dzisiaj najpierw po usilnych
    próbach dodzwonienia sie do US, a później po kilkuminutowej bezsensownej
    rozmowie z panią(która powinna być kompetentna i udzielić mi informacji,
    i miła i dobrze wychowana raczej też powinna być), że nie ma to jak
    pracować w US, z tym, że nigdy bym tam pracować nie poszła, no bo
    pracować w takim towarzystwie? grrrrrrrrrrr

    miłego dnia(bez kontaktów z US-ami)
    kanta

    --
    czy to nie czas na małe conieco?