  • 1. Data: 2005-04-25 09:05:29
    Temat: Dotyczy akcyzy na samochody.
    Od: "Sanmiguel" <s...@p...onet.pl>

    Chciałbym ściągnąć na firmę ze Szwajcarii samochody osobowe.
    Zwróciłem się z zapytaniem do Urzędu Celnego jakie poniosę opłaty.
    I tu okazało się, że jeżeli przywiozę towar na warunkach EXW to do podstawy
    akcyzy doliczą mi koszty transportu po Unii. Po tym wszystkim przychodzi mi
    jedna myśl
    do czachy - jak można tranport obciązyć podatkiem akcyzowym przecież to jest
    zwykłe
    złodziejstwo, dlaczego tak jest, może ktoś mi wyjaśni.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-04-25 12:31:22
    Temat: Re: Dotyczy akcyzy na samochody.
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    Sanmiguel wrote:
> [...]
    > to jest zwykłe
    > złodziejstwo, dlaczego tak jest, może ktoś mi wyjaśni.

    Cło i akcyza naliczana jest od wartości towaru na granicy Polski. I dlatego
    na wartośc towaru składają się takie różne oprócz samej wartości towaru :(
    niestety.

    BK