  • Data: 2005-04-25 09:39:17
    Temat: Wspolne rozliczenie a NIP-3 (konto)
    Od: "G." <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Rozliczam sie wspolnie z zona. Poniewaz sie przeprowadzilismy
    zlozylismy tez deklaracje NIP-3 z nowym adersem i niestety
    okazalo sie z podpadamy pod inny US. PITa i NIPy przeslaismy
    zatem do wlasciwego US. No i poniewaz mamy 2 konta jedno mojej
    zony a drugie wspolne, a podalem na NIPie to pierwsze (jak
    dotychczas) to przyszlo wezwanie do stawienia sie celem
    wyjasnienia. Bardzo niemila rozmowa telefoniczna wyjasnila,
    ze to, ze do tej pory w starym US bylo podane tamto konto to
    ich nic nie obchodzi, nie odpowiadaja za inne US, a im to konto
    nie pasuje. Co wiecej nie mozna wyslac im NIPa-3 z kontem wspolnym
    tylko trzeba stwic sie OSOBISCIE pod kara 2500zl! Na pytanie
    dlaczego i jaka jest podstawa prawna - odpowiedz brzmiala, ze
    zadnych dyskusji przez telefon nie bedzie...

    Moze ktos z grupowczow zna podstawe prawna dlaczego nie moge
    podac konta zony, zwlaszcza, ze rozdzielnosci majatkowej nie
    mamy, oraz czemu mam sie stawiac osobiscie tylko po to zeby
    dowiedziec sie, ze mam wypelniac NIP-3, bo srednio mi sie to
    widzi jesli moge to wyslac poczta.

    No i jeszcze nurtuje mnie pytanie, co bedzie jesli podam konto
    wspolne, podczas gdy moja zona bedzie mila w NIPie to drugie
    tylko swoje - na ktore przyjdzie nadplata?

    Bo moze to zalezy wylacznie od kolejnosci, kto byl pierwszy
    wpisany na wspolnym PITcie?

    Pozdrawiam
    G.