  • 11. Data: 2002-02-01 20:53:01
    Temat: Re: Vat od benzyny w DG
    Od: "siepacz" <o...@p...onet.pl>

    > Czyli na mój chłopski rozum jednak nie wolno odliczać benzynowego Vatu od
    > żadnych
    > samochodów osobowych, nawet tych, których udźwig przekracza 500 kg.

    W takim razie po co ustawodawca posługiwałby się w tym przepisie pojęciem
    samochód osobowy skoro dotyczyłby on jedynie samochodów dostawczych? Jak
    widać z brzmienia tego przepisu kochany prawodawca był nad wyraz dokładny bo
    przecież fragment "samochodów osobowych lub innych samochodów", można
    zastąpić ogólnie "samochody"

    > Z całym szacunkiem, ale to co pisze Samena jest według mnie
    nadinterpretacją
    > przepisu cytowanego przez Anetę ... .

    Nikt Cię nie zmusza do takiej nadinterpretacji

    > Ponadto
    > auta osobowe nie mają oreślonej ładowności. Ten termin jest
    "zarezerwowany"
    > dla aut ciężarowych, gdzie osobno określa się ładowność przestrzeni
    > ładunkowej oddzielonej od części pasażerskiej a osobno liczbę miejsc. Czy
    > dobrze rozumuję ?

    a gdzie jest podstawa prawna takiego wnioskowania?

    pozdrav
    siepacz

  • 12. Data: 2002-02-01 22:39:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Feb 2002, BaLab wrote:
    [...]
    >+ A czy w koszty wrzuca sie kwopte brutto faktury, czy vat w tym wypadku
    >+ nie stanowi kosztu?

    "o ile z prawa wynika że VATu nie wolno odliczyć od czegoś
    co jest kosztem, to taki nieodliczalny VAT jest kosztem".
    *Zawsze*. Tłumaczenie na moje :) z Ustawy o VAT :)

    >+ BaLab

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-02-01 22:48:20
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Feb 2002, siepacz wrote:
    [...czyjeś...]
    >+ > Czyli na mój chłopski rozum jednak nie wolno odliczać benzynowego Vatu od
    >+ > żadnych
    >+ > samochodów osobowych, nawet tych, których udźwig przekracza 500 kg.

    IMHO racja.

> [...]
    >+ > Z całym szacunkiem, ale to co pisze Samena jest według mnie
    >+ > nadinterpretacją
    >+ > przepisu cytowanego przez Anetę ... .

    Nie. To jest inny polski :] niż się na oko wydaje :> (patrz
    moja wpadka z "VAT - nie podlega vs. zwolniony"
    Przepis mówi że nie wolno odliczać:
    - od samochodów osobowych
    *LUB*
    - dowolnych samochodów o ładowności < 500 kg (czy kG ?)
    pisząc inaczej:
    ...od samochodów [(osobowych) OR (innych samochodów ład.<500)]
    a *nie* (jak sugerujesz):
    ...od samochodów [(osobowych OR innych) AND (ład. <500)]

    >+ Nikt Cię nie zmusza do takiej nadinterpretacji

    Jasne. Jak to orzeczenia sądowe ujmują ? "Wykładnia
    gramatyczna", tak ?

    >+ > Ponadto
    >+ > auta osobowe nie mają oreślonej ładowności. Ten termin jest

    OK. Co tylko popiera tezę że LUB przystaje do 1. opisu - przy
    "OR" wartość logiczna drugiego parametru jest bez znaczenia...

    [...]
    >+ > czy dobrze rozumuję ?

    W tej kwestii tak.

    >+ a gdzie jest podstawa prawna takiego wnioskowania?

    IMO w składni zdania, jak wyżej.

    >+ pozdrav

    Wzaim, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-02-02 14:50:08
    Od: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "siepacz" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    bo
    > przecież fragment "samochodów osobowych lub innych samochodów", można

    Kolega Gotfryd Smolik już mnie "wyręczył". Ja odpowiedziałbym Ci
    to samo :-).

    > nadinterpretacją
    >
    > Nikt Cię nie zmusza do takiej nadinterpretacji

    A ja myślałem, że to grupa dyskusyjna :-( .

    > "zarezerwowany"
    Czy

    > a gdzie jest podstawa prawna takiego wnioskowania?

    Prawo o ruchu drogowym oraz warunkach rejestracji pojazdów.

    > pozdrav
    > siepacz

    Pozdrawiam. Piotrek

  • 15. Data: 2002-02-02 14:51:53
    Od: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl>

    Dzięki, bo Szanowny Kolega napisał to o wiele lepiej, niż zrobiłbym to ja.

    Pozdrawiam. Piotr

  • 16. Data: 2002-02-03 00:08:12
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > co jest kosztem, to taki nieodliczalny VAT jest kosztem".
    > *Zawsze*. Tłumaczenie na moje :) z Ustawy o VAT :)

    Dzięki. Ale od tej zasady jest (przynajmniej w praktyce US) wyjatek:
    VATu nierozliczonego w terminie (czyli w miesicu otrzymania f-ry lub w
    nastepnym) nie wolno odliczyć, chociaż byłby od czegoś, co jest kosztem.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 17. Data: 2002-02-04 05:44:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Feb 2002, BaLab wrote:
    [...]
    >+ Dzięki. Ale od tej zasady jest (przynajmniej w praktyce US) wyjatek:
    >+ VATu nierozliczonego w terminie (czyli w miesicu otrzymania f-ry lub w
    >+ nastepnym) nie wolno odliczyć, chociaż byłby od czegoś, co jest kosztem.

    A prawda :(
    Wynika z ustawy, thx. za korektę.

    >+ Pozdrawiam,

    Wzajemnie, Gotfryd

  • 18. Data: 2002-02-04 12:54:51
    Od: "Samena" <s...@w...pl>

    Chciałabym nadmienić iż odliczałam VAT od forda escorta combi (ładowność
    powyżej 500 kg) i miałam kontrolę z VAT. Odliczany podatek nie został
    zakwestionowany. Samochód nie posiadał homologacji na cieżarowy. I co Wy na
    to?

    Samena

    Może to Wy nadinterpretujecie przepisy?

  • 19. Data: 2002-02-04 13:38:07
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Samena" <s...@w...pl> wrote in message news:3c5e853e@news.vogel.pl...
> [...]
    > powyżej 500 kg) i miałam kontrolę z VAT. Odliczany podatek nie został
    > zakwestionowany. Samochód nie posiadał homologacji na cieżarowy. I co Wy

    Proponowalbym dac na msze..

    > Samena
    >
    > Może to Wy nadinterpretujecie przepisy?

    My...?
    My tylko opisujemy jak interpretuja inni ..

    Boguslaw

  • 20. Data: 2002-02-04 14:38:59
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Samena" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powyżej 500 kg) i miałam kontrolę z VAT. Odliczany podatek nie został
    > zakwestionowany. Samochód nie posiadał homologacji na cieżarowy. I co Wy

    To miales szczescie. Ale nie martw sie. Bedziesz mial nastepna kontrole i
    moga poprosic cie o homologacje. I nic ci nie pomoze ze ktos to juz
    sprawdzal i niezakwestionowal.

    --

    <<<<<<<Pozdrawiam waldi >>>>>>>
    www.akwarium.any.pl