    From: "KWOL" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: VAT - zakupy nierozliczone w poprzednich okresach
    Date: Mon, 19 Jan 2004 18:37:32 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@nat.attu.pl

    Cześć,

    Mam pytanie odnośnie VATu: Od 2 miesięcy faktury wystawiam
    tylko firmie zagranicznej i są to faktury eksportowe. W związku z tym
    obowiązuje mnie stawka 0%. Natomiast faktury za zakupy z 22% VAT miewam.
    Dlatego już drugi raz z rzędu na VAT7 wychodzi mi, że nie mam nadwyżki
    podatku należnego nad naliczonym. No i teraz mogę:
    1. dołączyć wniosek o zwrot podatku i odebrać nadpłacony VAT
    2. nie załączać wniosku i pozwolić, żeby te sumy się trochę skumulowały
    (to są niskie sumy - kilkadziesiąt złotych miesięcznie) i wtedy
    jednorazowo
    odebrać za parę miesięcy. A może mi się trafi za jakiś czas, że wystawię
    jakąś fakturę krajową i wtedy wyjdzie mi VAT na zero złotych.

    Zastanawiam się, czy jak będę czekał az mi się skumuluje, to przy próbie
    odzyskania tych pieniędzy skarbówka nie zacznie być nadmiernie czujna.
    Co byście mi doradzili?

    Pozdrawiam,

    Krzysiek

    PS.Tak nawiasem mówiąc po polsku pisze się osobno "nie rozliczone",
    a na formularzach VAT7 jest razem. Ale co tam.