  • 1. Data: 2004-01-19 17:35:58
    Temat: Re: VAT - zakupy nierozliczone w poprzednich okresach
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <buh4aj$3b5$1@news.onet.pl>, KWOL wrote:
> [...]
    > podatku należnego nad naliczonym. No i teraz mogę:
    > 1. dołączyć wniosek o zwrot podatku i odebrać nadpłacony VAT
    > 2. nie załączać wniosku i pozwolić, żeby te sumy się trochę skumulowały
    > (to są niskie sumy - kilkadziesiąt złotych miesięcznie) i wtedy
    > jednorazowo
    > odebrać za parę miesięcy. A może mi się trafi za jakiś czas, że wystawię
    > jakąś fakturę krajową i wtedy wyjdzie mi VAT na zero złotych.
    >
    > Zastanawiam się, czy jak będę czekał az mi się skumuluje, to przy próbie
    > odzyskania tych pieniędzy skarbówka nie zacznie być nadmiernie czujna.

    A to chyba wszystko jedno... Na logikę biorąc to US powinien lepiej patrzyć
    na czekanie, bo podatek zostaje w kasie państwa, nie trzeba przelewów
    robić. Chociaż odbierasz w ten sposób pracę jakiemuś urzędnikowi, więc kto
    wie... ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 2. Data: 2004-01-19 17:37:32
    Od: "KWOL" <k...@p...onet.pl>

    Cześć,

[...]

    Pozdrawiam,

    Krzysiek

    PS.Tak nawiasem mówiąc po polsku pisze się osobno "nie rozliczone",
    a na formularzach VAT7 jest razem. Ale co tam.

  • 3. Data: 2004-01-19 18:43:35
    Od: "KWOL" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > na czekanie, bo podatek zostaje w kasie państwa, nie trzeba przelewów
    > robić. Chociaż odbierasz w ten sposób pracę jakiemuś urzędnikowi, więc kto

    Racja :)
    Właściwie to teraz dopiero w objaśnieniach do VAT przeczytałem
    (wcześniej nie miałem nigdy takiej sytuacji, więc się nie wgłębiałem),
    zakłady pracy chronionej itp.) a mi niejako automatycznie oddadzą, jeżeli
    właściwą
    kwotę wpiszę do rubryki 64.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2004-01-20 07:27:56
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "KWOL" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (wcześniej nie miałem nigdy takiej sytuacji, więc się nie wgłębiałem),
    > zakłady pracy chronionej itp.) a mi niejako automatycznie oddadzą, jeżeli
    ------------------------------
    Z tym automatycznie to nie tak do końca też moga wpaść z wizytą ale przy
    twoich kwotach to chyba nie .Pamietaj o limicie który możesz wpisać w ta
    pozycje 64.
    Jeśli wiesz ze masz szanse na skonsumowanie tego Vatu to nie warto
    wystepować o zwrot ale jesli ci sie powieksza systematycznie to nie ma co
    czekać z obiorem bo potem możesz nie mieć eksportu albo mało zapłacisz
    kontahentom i bedzie kłot z odzyskaniem.Jeśli wystąpisz o ten zwrot
    proponuje od razu napisać oświadczenie że kwota zwrotu o jaką wystepujesz
    zapłaciłeś swoim kontrahentom to czasami pomaga i nie przychodzą na kontrole
    Wiola