  • 31. Data: 2004-09-18 22:15:20
    Temat: Re: VAT za Internet - dawniej VS dziś
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...TO.komorka.org>

    TEMPVS wrote:

    > [jeszcze raz zaznacze - ze gdyby vat wzrosl do 22% to musialbym doplacic, bo
    > cos tam podpisywalem dodatkowo]

    A może byś jeszcze powiedział, W JAKI sposób dokonałeś tej wpłaty?
    Dostałeś fakturę na rok z góry? I co "cos tam podpisywales dodatkowo"?

    M.

  • 32. Data: 2004-09-18 23:18:38
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:ciicbu$2n2$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A może byś jeszcze powiedział, W JAKI sposób dokonałeś tej wpłaty?
    > Dostałeś fakturę na rok z góry? I co "cos tam podpisywales dodatkowo"?
    >
    > M.

    nie dostalem faktury, bo nie byla mi do niczego potrzebna, jedynie
    pokwitowanie

    a to co podpisywalem, to to, ze w przypadku gdyby vat wzrsl z 7% do 22% to
    musialbym wyrownac roznice

    podobno jak tlumacza mi inni - nieslusznie, bo juz zostalo to "zaksiegowane
    i to prehistoria"
    dodatkowo, z drugiej strony - mialem miec gwarancje stalych cen, zaplacilem
    raz - i przez 12 m-cy nie interesuja mnie ich problemy

    zeby nie tworzyc niepotrzebnie nowych watkow, to zapytam w tym
    co byloby gdybym zaplacil za 5 lat z gory, a stawka wzroslaby do 22%?

    --
    TEMPVS

  • 33. Data: 2004-09-19 00:41:24
    Od: "Adam_25" <a...@s...wzieu.pl>

    Użytkownik "TEMPVS" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zeby nie tworzyc niepotrzebnie nowych watkow, to zapytam w tym
    > co byloby gdybym zaplacil za 5 lat z gory, a stawka wzroslaby do 22%?

    po pierwsze to nie ekonomiczne poniewaz moglbys te kase na koncie zostawic
    by procentowala i mialbys zysk albo na lokate itp

    jesli cos takiego jest mozliwe to raczej pod nazwa kaucji ale np w telefonii
    komorkowej to chyba max do jednego roku wiec ja nie mam pojecia
    jakby oni by to nazwali kaucja to w pewnym momencie musialbys zaczac
    doplacac np ostatnie 6 miesiecy placisz za kazdy miesiac np 60 zl + 22% VAT

    chyba polskie prawo nie przewiduje takich oplat raz na 5 lat z gory ale
    niech sie wypowiedza madrzejsi:)

    jesli przewiduje to moim zdaniem nie powinienes nic pozniej doplacac ...

  • 34. Data: 2004-09-19 13:44:30
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Adam_25" <a...@s...wzieu.pl> napisał w
    wiadomości news:ciikl2$c9d$1@news.onet.pl...

    > po pierwsze to nie ekonomiczne poniewaz moglbys te kase na koncie zostawic
    > by procentowala i mialbys zysk albo na lokate itp

    zapomnialem dodac, ze z tej okazji dostawca daje rabat :)

    ok, poczekamy na mądrzejszych :)

    --
    TEMPVS

  • 35. Data: 2004-09-19 14:15:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...TO.komorka.org>

    TEMPVS wrote:

    > ok, poczekamy na mądrzejszych :)

    To jeszcze spróbuj odkryć, KTO jest dostawcą? Jaka forma prawna? Spółka
    zoologiczna czy akcyjna, S.C. czy cokolwiek. A jakbyś znał metodę
    księgowania, to byłoby w ogóle miodnie.

    To, że dokonałeś przedpłaty bez żadnego dokumentu jest dla Ciebie
    okolicznością obciążającą, niestety. Nie masz żadnego dowodu, na co to
    była przedpłata
    ;-(

    M.

  • 36. Data: 2004-09-19 14:49:20
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:cik4kc$s18$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > TEMPVS wrote:

    > To jeszcze spróbuj odkryć, KTO jest dostawcą? Jaka forma prawna? Spółka
    > zoologiczna czy akcyjna, S.C. czy cokolwiek. A jakbyś znał metodę
    > księgowania, to byłoby w ogóle miodnie.

    nikt wczesniej mnie o to nie pytal, widocznie nie mialo to zanczenia, ale
    skoro dla ciebie to jest istotne to dostawcą jest spolka z o.o.

    > To, że dokonałeś przedpłaty bez żadnego dokumentu jest dla Ciebie
    > okolicznością obciążającą, niestety. Nie masz żadnego dowodu, na co to
> [...]

    to jedynym dowodem teraz jest faktura? co miales na mysli piszac, "bez
    zadnego dokumentu"?

    --
    TEMPVS

  • 37. Data: 2004-09-20 09:16:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Sep 2004, TEMPVS wrote:

> [...]
    >+ > To, że dokonałeś przedpłaty bez żadnego dokumentu jest dla Ciebie
    >+ > okolicznością obciążającą, niestety. Nie masz żadnego dowodu,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    >+ to jedynym dowodem teraz jest faktura?

    Ależ... dowodu NA CO ?
    Taka prosta czynność jak potocznie rozumiany "zakup" implikuje cały
    stosik skutków wynikających z prawa cywilnego, podatkowego - a pewnie
    coś jeszcze się znajdzie :]
    Skutków *odrębnych*.
    Mało, wynikających jakby to powiedzieć... pośrednio :)
    Mianowicie prawo w interesujących na sprawach... pomija zakup (!)
    Z prawnego p. widzenia jest cywilna umowa sprzedaży oraz mamy
    podatkowe skutki umowy sprzedaży - fakt zakupu "przez drugą stronę"
    jest z grubsza biorąc ignorowany :>

    No i ty masz dowód - dowód *że wpłaciłeś*.
    Ale nie masz dowodu *na co* wpłaciłeś.

    Zaprezentuję ci przykładowe scenariusze do czego to prowadzi:
    "podejście sprzedawcy":
    - tak, Pan wpłacił. Tak, ale my nie mamy dowodu NA CO. Pan nie
    ma u nas na razie długu, nie wiemy jakie długi będziesz Pan
    miał. Tak, Kodeks Cywilny przewiduje że *jeśli dłużnik nie
    oznaczy zapłatą za co jest dług* to wtedy wierzyciel ma
    prawo z wpłaty uznać *dowolnie wybraną zaległość*.
    Jako że zaległości Pan nie masz to my uznalismy iż złożył
    Pan *DEPOZYT* na przyszłe zaległości - pieniądze leżą w kasie
    i my ich nie ruszamy, jak będzie dług to zaksięgujemy !

    "podejście US"
    - podobno Panu powiedziano że "wpłacono, zaksięgowano i się nie
    liczy" ? Panie, a na jakiej podstawie zaksięgował Pan ten przychód
    jako 7%, gdzie umowa NA ROK z warunkami rozwiązania ?? Co,
    PAN MYŚLAŁ że to na Internet ??? Panie, toż cała Polska przyjmowałaby
    przedpłaty na żywność nieprzetworzoną [1] i twierdziła że tylko
    3% VAT się należy !!! Podatek, odsetki, mandat i do kąta za karę ! ;>
    [1] ... o ile się nie mylę co do tych 3% VAT :)

    >+ co miales na mysli piszac, "bez zadnego dokumentu"?

    ...jak na mój gust - "switerdzającego ZA CO to jest wpłata".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 38. Data: 2004-09-20 15:15:35
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    > No i ty masz dowód - dowód *że wpłaciłeś*.
    > Ale nie masz dowodu *na co* wpłaciłeś.

    mam jednoszesnie dowod, ze zaplacilem za abonament za uslugi.. dluga
    nazwa...

    szczerze piszac, to nie rozumiem skad wynikaja twoje pozostale wywody :) bo
    dowod mam, ale co to jest dowod-niedowód?

    interesowalo mnie tylko
    czy jest mozliwe abym zaplacil za 5 lat z gory za jakas uzluge, a jesli tak
    to co jesli stawka podatku vat za ten typ uslug wzrosnie z 0%, 7% czy
    jeszcze innej, do np 25%

    a wobec powyzszego powstaly pytania: [jezeli powyzsze jest niemozliwe - to
    pytan nie ma :)]
    czy ktos - nie istotne juz tak bardzo - kto

    1 musi ZAWSZE wyrownac te roznice wynikajace ze stawek? [bez wzgledu na
    rodzaj spolki, dzialalnosci etc..]
    2 czy przeciwnie - NIGDY? - zaplacone i koniec,
    3 czy sa jakies stany posrednie?

    i w koncu czy ktorys z tych 3 przypadkow jest wykluczony

    Dziękuję :)

    --
    TEMPVS

  • 39. Data: 2004-09-20 20:31:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Sep 2004, TEMPVS wrote:
    [...]
    >+ mam jednoszesnie dowod, ze zaplacilem za abonament za uslugi.. dluga
    >+ nazwa...

    A to odszczekuję. Tego nie napisałeś - napisałeś "mam dowód
    wpłaty", można oczekiwać iż masz dowód "wpłaciłem XXX zł
    dnia DD.DD na rzecz firmy ZZZ".

    >+ szczerze piszac, to nie rozumiem skad wynikaja twoje pozostale wywody :) bo
    >+ dowod mam, ale co to jest dowod-niedowód?

    Jakbyś miał *tylko* dowód wpłaty to nic ponadto że zapłaciłeś
    by nie wynikało - w szczególności że zapłaciłeś za "abonament" !

    >+ interesowalo mnie tylko
    >+ czy jest mozliwe abym zaplacil za 5 lat z gory za jakas uzluge,

    Poczekajmy na wypowiedzi księgowych i doradzców.
    IMHO - nie ma przeciwwskazań.

    >+ a jesli tak
    >+ to co jesli stawka podatku vat za ten typ uslug wzrosnie z 0%, 7% czy
    >+ jeszcze innej, do np 25%
    [...]
    >+ 1 musi ZAWSZE wyrownac te roznice wynikajace ze stawek? [bez wzgledu na
    >+ rodzaj spolki, dzialalnosci etc..]

    IMO nie.

    >+ 2 czy przeciwnie - NIGDY? - zaplacone i koniec,

    IMO nie.

    >+ 3 czy sa jakies stany posrednie?

    IMO - tak.
    Zależy jak zaksięgował te pieniądze.
    Jak nie wystawił f-ry "za usługę" to IMHO sfajfczył (no, chyba że
    VAT zostanie *obniżony* - z 22% na 7% albo 0% :) ale zwolnienie
    z 7% na zw może być niekorzystne :]).
    Sądzę że prawidłowo - jak nie ma faktury - musi być korekta
    dokumentu którym przyjął (na "aktualny" VAT). Inna sprawa
    że nie mam pomysłu jak zakwalifikować taką "nieprzypisaną"
    wpłatę: *czym* ona jest. Ale propozycje ;) już miałem :)
    (depozyt/kaucja na przyszłe należności).

    >+ i w koncu czy ktorys z tych 3 przypadkow jest wykluczony

    IMHO żaden, możliwość 3 implikuje że mogą wystąpić 1 i 2 :)

    Mam nadzieję że rozpętałem dyskusję :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 40. Data: 2004-09-20 21:00:20
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Mam nadzieję że rozpętałem dyskusję :)

    ja te, mam nadzieje ze merytoryczna tylko :)

    jeszcze dodam pytanie czy jezeli juz ktos odpowie na powyzsze pytania, to
    czy analogicznie przedstawia sie rozwiazanie w przypadku sytuacji
    odwrotniej - stawka vat nie rosnie, ale maleje z 22% do 7%, z 7% do 0%
    itp... :)

    --
    TEMPVS