  • 11. Data: 2010-02-04 12:15:15
    Temat: Re: Dwie sprawy, dlugie, bylo: VAT od przekazania towaru na cele osobiste
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Feb 2010, gonia wrote:

    > ja chyba jak zwykle nie zrozumiałam;>

    Nie przyjęłaś do wiadomości, że mogłem literalnie czytać ustawę ;)
    (samą ustawę, bo do niesprawdzenia że jest niezgodna z dyrektywą
    się przyznałem).

    > opodatkowane jest też nie nabycie tylko dostawa, a na to jakoś sie nie
    > buntujesz?;-)

    Nie, bo z jednej strony VAT przewiduje "czynności zrównane z dostawą",
    przykładem jest darowizna czy właśnie przekazanie na potrzeby
    nie związane z DG (co *nie wiąże* się z dostawą w ogóle), a z drugiej
    przepis określający podstawę jest szczegółowszy od zasady ogólnej,
    więc *jakby* nie było sprzeczności z dyrektywą, w zasadzie nie byłoby
    się do czego przyczepić.
    Oczywiście poza tym, że PTU to nie VAT :>

    > Ale jak na to się nie buntujesz, to przypominam, że przekazanie na cele
    > osobiste jest traktowane (czy raczej zgodnie z ustawą rozumiane)jako dostawa.

    Jak tak patrzę po kawałku z którego cytowałem, to jest traktowane
    (przepis szczegółowy nakazuje traktować tak *jak*), ale nie jest
    rozumiane - podobnie jak w wersji .pl jest to odrębna czynność "zrównana"
    (czy tam "równoważna").
    Nie chce mi wyjść inaczej.
    Jakby było "rozumiane jako", powinien istnieć przepis "przekazanie
    na cele nie-DG zalicza się do dostawy" i *nie* powinien istnieć
    odrębny przepis dotyczący opodatkowania tego zdarzenia, skoro to
    *już* byłoby ujęte w "dostawie".

    Wiem, że różnica niewielka, ale wychodzi z rzadka w zakresie
    skutków ubocznych (klasyka: podleganie pod kasę rejestrującą,
    które jest *ściśle* przypisane do konkretnego zdarzenia i zdarzeń
    "zrównanych" nie obejmuje).

    > I dlatego mino, że zdarzenia różne, to jednak takie same;>

    "Tak samo traktowane" ;) (ale tylko w dyrektywie, w ustawie
    nadal jest różnica, czyli błąd)
    :)
    Niemniej, chyba nabrałem przekonania, że jakby co można sobie
    w ew. walce z US poargumentować :D

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-02-04 14:05:08
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > na cele nie-DG zalicza się do dostawy" i *nie* powinien istnieć
    > odrębny przepis dotyczący opodatkowania tego zdarzenia, skoro to

    no paczaj pan......a jak ja czytam art.7, to mi wychodzi, że jednak
    rozumiane;>

    2. Przez dostawę towarów,(...), rozumie się również

    przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa
    na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, w
    szczególności:

  • 13. Data: 2010-02-04 16:01:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Feb 2010, gonia wrote:

    > no paczaj pan......a jak ja czytam art.7, to mi wychodzi, że jednak
    > rozumiane;>

    No pacz pani... włażę pod stół!
    :)

    pzdr, Gotfryd