  • Data: 2002-03-27 22:30:10
    Temat: VAT naliczony od importu
    Od: "Kasia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupowiczów,

    Ostatnio mój szef zlecił mi rozwiązanie takiego problemu. Firma jest
    importerem części elektronicznych na dużą skalę, płaci 22% VAT importowy,
    który odlicza później od Vatu należnego. Problem w tym, że dostawcy często
    przeceniaja towar dając nam tzw. notę korygującą na wartość towaru jaki mamy
    na magazynie, a co za tym idzie my również obniżamy cenę. Skutkiem tego jest
    niższy VAT należny od naliczonego, czyli powstaje nadpłata podatku do urzędu
    skarbowego. Pytanie brzmi jak go odzyskać, firma nie jest eksporterem i z
    tego co wiem nie ma podstaw do wystapienia o zwrot VATu. Czy ktoś z was
    zetknął się już z takim problemem i ma może rozwiązanie?

    Kasia