  • 1. Data: 2004-04-26 21:53:45
    Temat: VAT na art. budowlane: 22 % --> 7%
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>

    Witam,

    Czy ktos wie jak urzad skarbowy moze patrzec na nastepujace
    transakcje: ?

    1. Firma kupuje u producenta okna ze stawka VAT 22% (po 1
    maja)

    2. Firma sprzedaje klientowi te same okna wraz z usluga
    montazu okien, ale na fakturze zapisuje jedna pozycje
    "usluga wymiany okien" ze stawka VAT 7%.

    Czy urzad moze podwazyc, ze na fakturze sprzedazy calosc
    ujeta jest w jednej pozycji (wymiana okien 7%) zamiast
    szczegolowo - okna 22% + wymiana 7%?

    Czy z praktyki ktos wie - czy gdy firma ma nadwyzki podatku
    naliczonego i prosi o zwrot podatku na rachunek bankowy - co
    miesiac moze sie spodziewac kontroli?

    Dzieki za opinie,

    pozdrawiam

    Bartek Zoltak
    www.vmpcfunction.com

  • 2. Data: 2004-04-27 06:19:57
    Temat: Re: VAT na art. budowlane: 22 % --> 7%
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bartosz Zoltak napisał:
> [...]
    >
    > Czy urzad moze podwazyc, ze na fakturze sprzedazy calosc
    > ujeta jest w jednej pozycji (wymiana okien 7%) zamiast

    Raczej nie. Usługa budowlana, jaką jest wymiana okien, może zwirać w
    sobie koszty materiału.
    A nawet powinna. Miałam gdzies pod ręką wyrok w którym twierdzono że w
    przypadku usług budowlanych wręcz NIE WOLNO rozbijać faktury na towary i
    robocinę i stosować różnych stawek VAT. W wolnej chwili poszukam, to
    było w ostatnim Monitorze Księgowego chyba.

    Poza tym wyobraź sobie, że zlecasz budowe domu jednorodzinnego pod
    klucz. Wiesz jakie ilości róznych materiałów są do tego potrzebne? Czy
    wyobrażasz sobie fakturę osobno za robocizn, osobno za dodatkowe koszty
    (prąd, woda, smieci, transport, usługi sprzętowe itp) i osobno za
    WSZYSTKI materiały? A nie wolno napisać na fakturze "materiały
    budowlane" i wrzucić do tego wora wszystkich z dana stawką, tylko rzeba
    wyszczególnić - co, ilość, cena, wartość, stawka i jak stawka niższa iż
    22% także PKWiU.

    Wyobrazasz o sobie?

    A wymiana okien to taka sama usługa budowlana. To tylko kwestia skali :-)

    Oczywiście firma musi mieć w zakresie działalności wpisane usługi budowlane.

    > Czy z praktyki ktos wie - czy gdy firma ma nadwyzki podatku
    > naliczonego i prosi o zwrot podatku na rachunek bankowy - co
    > miesiac moze sie spodziewac kontroli?

    Co miesiąc niekoniecznie, ale co 2 - góra 3 owszem ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-04-27 06:51:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Apr 2004, Bartosz Zoltak wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Czy ktos wie jak urzad skarbowy moze patrzec na nastepujace
    >+ transakcje: ?

    Ja wiem co innego: że ostatnio sprawa była ze dwa razy
    wałkowana ;) ! Możesz przejrzeć ostatni tydzień ?
    groups.google.pl -> zaawansowane, *.podatki, ...

    >+ Czy urzad moze podwazyc, ze na fakturze sprzedazy calosc
    >+ ujeta jest w jednej pozycji (wymiana okien 7%) zamiast
    >+ szczegolowo - okna 22% + wymiana 7%?

    Z innych pytań szczegółowych: kupujesz "mieszkanie 54m^2
    I pietro bez windy" czy 1285 cegieł, 60 worków cementu,
    8 ton betonu i kilka ciężarówek piasku plus rurki stalowe
    i tworzywowe (lista długa na stronę), przewód 3-żyłowy
    metrów kolkadziesiąt, 12 gniazdek, 7 wyłączników, 8 listew
    przpodłogowych 6-metrowych.... ?
    Acha, i rzeczony przewód 3-żyłowy jest rozbity jak rozumiem
    na drut ciągniony z miedzi elektrolitycznie czystej, tworzywo
    oraz robociznę - i tak z wszystkim....

    >+ Czy z praktyki ktos wie - czy gdy firma ma nadwyzki podatku
    >+ naliczonego i prosi o zwrot podatku na rachunek bankowy - co
    >+ miesiac moze sie spodziewac kontroli?

    Zdaje się że Maddy pisała iż "dla niej to norma" a zdaje się
    właśnie budowlanką obraca ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)