  • 1. Data: 2004-04-26 20:36:15
    Temat: odprawy celne po 1 maja
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    jak bedzie wygladala (i czy w ogole) sprawa odpraw celnych sprowadzanych do
    pl towarow jak juz bedziemy w unii ? chodzi np. o elektronike, sprzet
    informatyczny itp. teraz jak urzadzenia sprowadzam np. dhl-em to kurier np.
    pobiera oplate za "czynnosci celne i podatkowe", zaklada za mnie vat ktory
    mu oddaje przy odbiorze przesylki. jak to bedzie wygladac za pare dni ?

    poza tym drugie pytanie: dzis zamawiam towar, zagr. kontrahent wystawia mi
    invoice na starych zasadach ale towar przekracza granice juz w maju... czy
    bedzie odprawiany celnie na starych zasadach czy nowych ?

    z gory dzieki za info
    pzdr.

  • 2. Data: 2004-04-27 07:30:05
    Temat: Re: odprawy celne po 1 maja
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > poza tym drugie pytanie: dzis zamawiam towar, zagr. kontrahent wystawia mi
    > invoice na starych zasadach ale towar przekracza granice juz w maju... czy
    > bedzie odprawiany celnie na starych zasadach czy nowych ?

    Jeżeli towar nieunijny przekroczył granice obecnej UE przed 1.05 i
    rozpoczęta została
    jakaś procedura (np.tranzytu do Polski), to będzie u nas odprawiany na
    starych zasadach.
    Dla towarów unijnych wysłanych przed 1.05 (wyeksportowanych w obecnej UE)
    też trzeba zakończyć procedurę, czyli odprawić wg starych zasad.
    Data przkroczenia granicy nie ma właściwie znaczenia.

    Pozdr