  • Data: 2004-10-28 21:01:23
    Temat: VAT, PIT i prawa autorskie
    Od: "Sigurg[wroc]" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jestem tłumaczem bez DG, tylko umowy o dzieło z przekazaniem praw autorskich
    dla biur tłumaczeń. Na moje zapytanie o VAT od tego rodzaju przychodów
    dostałem interpretację US-u, że mam naliczać i płacić. Podstawą
    interpretacji Urzędu, a także głównym argumentem w uzupełnieniu opracowanym
    przez Izbę Skarbową jest zakwalifikowanie moich przychodów jako przychodów z
    tytułu praw autorskich wymienionych w art 18 ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych, a nie do przychodów z art. 13 ust. 8 (działalność wykonywana
    osobiście na podstawie umowy o dzieło na rzecz "firm"...). To oczywiście
    wyklucza możliwość skorzystania z art. 15 ust. 3 ustawy o podatku VAT, który
    dotyczy tylko przychodów z art 13 ust. 2-8 ustawy o PIT. A to był mój główny
    argument...

    W archiwum znalazłem parę stwierdzeń, które by to potwierdzały. W ustawie o
    PDOF w rozdziale o kosztach dla przychodów z działalności określonej w art.
    13 ust. 8 tejże ustawy wymieniona jest tylko stawka 20%. Czyżby to więc
    oznaczało, że korzystając z kosztów 50% automatycznie niejako przeskakuję z
    art. 13 do art. 18?

    Może ktoś jednak się z tym nie zgodzi i poda jakieś argumenty? Może jakieś
    inne wyjście? Niestety zwolnienie podmiotowe już wyczerpałem.

    Pozdrawiam,
    Darek