  • Data: 2004-10-29 07:14:10
    Temat: Re: VAT, PIT i prawa autorskie
    Od: "Sigurg[wroc]" <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mało: miałeś takie dochody w zeszłych latach ?

    Pewnie, to moje ulubione źródło :-)

    > To weź PIT-36 (lub -37) i sprawdź w ktorej rybryce masz wpisane
    > przychody z tych umów...

    Za 2003 w przychodach z praw majątkowych i pokrewnych, czy jak to tam jest.
    Przyznaję jednak, że zawsze to na "czuja" robiłem, poza tym muszę sprawdzić,
    co moi dziełodawcy wpisywali w PIT-8, bo znalazłem w UoPDoF taki oto kwiatek:

    Rozdz. 4, art. 22, ust. 12: Do przychodów, o których mowa w art. 14 nie mają
    zastosowania koszty uzyskania przychodów wymienione w ust. 9 pkt. 3.

    czyli po naszemu:

    Jeśli KUP=50%, to nie jest to działalność wykonywana osobiście.

    QED

    Najlepsze jest to, że dowiedziałem się przed chwilą, że Izba Skarbowa
    zgodziła się jednak zakwalifikować moje dochody do art. 14 ust. 8. Szczegółów
    argumentacji niestety nie znam, muszę poczekać aż dostanę to na piśmie, ale
    chyba jednak się i tak ovatuję. Być może stanęli na stanowisku, że art. 14
    ust. 8 owszem, ale niestety bez 50% KUP.

    Pozdrawiam,
    Darek