  • 1. Data: 2003-12-02 17:44:37
    Temat: Usługa za granicą
    Od: "Andrzej" <a...@a...eu.org>

    Mam problem.

    Importuje z zagranicy usługe powiedzmy za 5000 zł (0% VAT).
    Konkretnie czarter jachtu. Na podstawie tej uslugi tworze w Polsce usluge
    "rejs zeglarski" biorac od ludzi w sumie 5000 zl brutto (nie traktuje tego
    jako
    dzialalnosci zarobkowej), tyle ze w tym jest juz 22% VAT. Pomijam koszty
    prowiantu
    itp.

    No i tu jest problem, bo jestem winien urzedowi skarbowemu 1210 zl VAT=u.
    Masakra totalna. Zeby wyjsc na zero musialbym podniesc cene brutto do 6500
    zl,
    a nie moge podniesc ceny, bo multum ludzi robi to na krzywy ryj, bez
    papierow, i
    daja rzeczywiste koszta nie przejmujac sie VAT-ami. Tez tak kiedys robilem,
    natomiast ostatnio dowiedzialem sie, ze za przerzucanie takiej kasy za
    plecami fiskusa
    moge miec klopoty, a czasem nie znam ludzi ktorzy jada na rejs. Cos im sie
    nie spodoba
    albo sie nie polubimy, jeden donosik i problem gotowy. Mam d.g. do innych
    rzeczy,
    wiec skoro tak, to chce to robic w zgodzie z przepisami, ale no przeciez ww.
    sytuacja dyskwalifikuje zabawe. Czy ktos ma rade jak z tego wybrnac?! Jakos
    to przeciez np. jakies biura podrozy musza robic, a maja w przyblizeniu
    podobna
    sytuacje.

    Czy nie da sie jakos tej uslugi zzagranicy potraktowac z 22% VAT-em? :=)
    A może potraktowac usluge rejs zeglarski jako wykonana w calosci za granica?
    Tylko co wtedy z np. prowiantem kupionym w Polsce, musialbym to potraktowac
    jako osobny punkt na fakturze pt. 'prowiant'? Tylko czy wolno mi handlowac
    zarciem,
    jesli nie mam tego w zakresie dzialalnosci gospodarczej?

    Kociokwik. :=(